strona główna
testy zderzeniowe EuroNCAP
w ostatnim numerze
czytaj także
Wyniki testów EuroNCAP
23 maja 2007

Kolejne dwa auta, które poddane zostały testom zderzeniowym EuroNCAP to Nissan Qashqai i KIA Carens. W testach zderzenia czołowego i bocznego model Nissana uzyskał 5 gwiazdek, natomiast KIA cztery.

Nissan Qashqai (zaliczany przez EuroNCAP do małych samochodów rodzinnych) do otrzymał w testach zderzenia czołowego i bocznego po 16 punktów (tyle właśnie można maksymalnie otrzymać). Trzy kolejne punkty przyznano za sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa - po jednym za kierowcę, pasażera siedzącego obok oraz za całą tylną kanapę. W próbie uderzenia w słup przyznano 2 punkty. Łączna ilość punktów wynosi 37 i jest to jeden z najwyższych w historii testów wynik.
Ochronę podróżujących w fotelikach dzieci oceniono na 40 punktów za co przyznano 4 gwiazdki. Za ochronę potrąconego piszego przyznano 2 gwiazdki (18 punktów).

Testowany Nissan Qashqai wyposażony był w: przednie, boczne oraz kurtynowe poduszki powietrzne, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia oraz mocowania Isofix na skrajnych miejscach tylnej kanapy.

Nasze wrażenia z pierwszej jazdy Nissanem Qashqai opisujemy w najnowszym numerze (2/3/2007) magazynu motoryzacyjnego "Jedź Bezpiecznie".

Testowana KIA Carens zaliczana jest do minivanów. W testach zderzenia czołego otrzymała 9 na 16 punktów, natomiast w próbie uderzenia w bok auta 15 punktów (także na 16). Carens wyposażono w sygnalizację niezapiętych pasów dla kierowcy, stąd tylko jeden punkt. Kolejne dwa punkty przyznano za uderzenie auta w słup. Rezultat to 27 punktów, czyli 4 żółte gwiazdki EuroNCAP.
Bezpieczeństwo podróżujących w fotelikach dzieci ocenione zostało na 34 punkty (3 na 5 gwiazdek), natomiast ochrona potrąconego pieszego tylko na 9 punktów (1 gwiazdka).

Carens wyposażony był w przednie, boczne oraz kurtynowe poduszki powietrzne, przednie pasy z napinaczami i ogranicznikiem napięcia oraz mocowania Isofix na skrajnych miejscach tylnej kanapy.

Szczegółowe wyniki obu testów oraz dodatkowe informacje opublikujemy w 4 numerze magazynu motoryzacyjnego "Jedź Bezpiecznie".

fot. EuroNCAP