AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW

UOKiK | 2019 | Audi A4, A5, S4, S5, A6, A7, Q7 i A8, Ferrari 488, 812 i GTC4, Mercedes Klasa C, Peugeot 5008, Volkswagen Polo, Volvo S90, S90L i XC60


Prawie pięć i pół tysiąca wezwań do serwisów

10-05-2019 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum i producenci

W bieżącym zestawieniu akcji serwisowych, najwięcej wezwań otrzymali posiadacze Volkswagena Polo. Ferrari jest przykładem, że problemy trafiają się także producentom super samochodów.

 

VW Group przekazało informację, że w modelach Audi A4/A5/S4/S5 (typ B8), A6/A7 (4G), Q7 (4M) i A8 (4H) z silnikiem benzynowym 3.0 TFSI, wyprodukowanych w Niemczech w okresie wrzesień 2013 kwiecień 2018 r, może dojść do niewielkich wycieków paliwa w obszarze rozdzielaczy. W konsekwencji tego w kabinie pasażerskiej może być wyczuwalny zapach benzyny. Problem ten dotyczy 321 samochodów sprzedanych na polskim rynku.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 61 650 39 55.

 

Firmy Maranello Motors i Scuderia, zajmujące się sprzedażą Ferrari w Polsce, poinformowały, że w modelach 488 GTB, Spider, Pista i Pista Spider oraz GTC4 Lusso i Lusso T, a także 812 Superfast mógł zostać zamontowany wadliwy separator oparów paliwa. Wada ta może przyczynić się do powstania pożaru. Wezwania do serwisów otrzymało 36 osób.

Jeszcze jeden problem dotyczy Ferrari GTC4 Lusso i Lusso T. Zamontowano w nich wadliwy mechanizm linek blokujących drzwi, co może doprowadzić do ich zerwania. W praktyce uniemożliwi to otwarcie drzwi. Akcją serwisową objęto 20 samochodów sprzedanych w Polsce.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 32 797 34 34 i 22 627 76 70.

 

Mercedes powiadomił o nieprawidłowościach w działaniu ESP w gamie Klasy C (205). Przyczyną jest błąd w oprogramowaniu, który zakłóca prawidłowe funkcjonowanie układu (stan spoczynku) po zaparkowaniu samochodu. Istnieje potencjalne ryzyko odłączenia - przy ponownym uruchomieniu silnika - układu ESP, zablokowania mechanizmu hamulca pomocniczego bądź pozostawienia samochodu na luzie.

W Polsce problem ten obejmuje 691 samochodów. Naprawa polega na ponownym wgraniu oprogramowania ESP.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 00 800 9 777 7777 lub 22 354 40 01.

 

Peugeot Polska wzywa do serwisu właścicieli 43 egzemplarzy modelu 5008. Możliwie, że błędnie dokręcono w nich mocowanie wiązki elektrycznej modułu podtrzymania napięcia DMTR. W następstwie przegrzaniu może ulec cały podzespół, co doprowadzi do problemów z uruchomieniem pojazdu.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 444 21 14.

 

W Volkswagenach Polo wyprodukowanych w Afryce Południowej (29.10.2016 - 22.10.2018), Algierii (29.10.2016 - 01.08.2018) i Hiszpanii (29.10.2016 - 17.10.2018), wyposażonych w hamulce bębnowe na tylnej osi, może wystąpić utrata wstępnego napięcia linek. Następstwem tego jest poluzowanie nakrętki regulacyjnej dźwigni hamulca pomocniczego. Akcją naprawczą w Polsce objęto 4157 samochodów.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 61 650 39 55.

 

Volvo Car Poland powiadomił, że w modelach S90, S90L i XC60 (2018-19) w konstrukcji szyny fotela przedniego może brakować nakrętki. W przypadku zderzenia istnieje ryzyko dodatkowej zmiany jego pozycji. Problem ten może wystąpić w 37 samochodach sprzedanych w Polsce. Naprawa polega na zamontowaniu brakującej nakrętki.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 566 28 00.

Polecamy
WEZWANIA DO SERWISÓW | UOKiK - Trzecia lista akcji serwisowych ogłoszonych w kwietniu | 2019 | Citroen WEZWANIA DO SERWISÓW I UOKiK - UOKiK ogłasza dwanaście kolejnych akcji serwisowych I 2019 I BMW BEZPIECZEŃSTWO DZIECI I Akcje serwisowe - Fotelik samochodowy 4Baby Aygo wycofany ze sprzedaży I Kwiecień 2019

Trzecia lista akcji serwisowych ogłoszonych w kwietniu

UOKiK ogłasza dwanaście kolejnych akcji serwisowych

Fotelik samochodowy 4Baby Aygo wycofany ze sprzedaży