Ford Polska powiadomił UOKiK, że w niektórych modelach Focusa 1.6 l, 1.8 l i 2.0 l, Duratorq-TDCi (DV) (DW) (Lynx) wyprodukowanych w okresie od 1 czerwca 2006 roku do 25 stycznia 2007 roku w Niemczech, Hiszpanii i Rosji, może dochodzić do nadmiernej korozji elementów układu chłodzenia silnika.
Wada ta występuje tylko w samochodach użytkowanych w krajach, w których zimą stosowane są duże ilości soli. W ekstremalnych przypadkach korozja może rozprzestrzenić się na obwody elektroniczne i powodować przegrzanie, co może prowadzić nawet do stopienia izolacji przewodów elektrycznych oraz przewodów i urządzeń sąsiadujących.
Kampanią serwisową na rynku polskim objętych jest 1946 samochodów Ford Focus (numery VIN w załączeniu).
Posiadacze pojazdów objętych kampanią, zostali indywidualnie powiadomieni o ryzyku oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów, gdzie na koszt przedsiębiorcy zamontowane zostaną dodatkowe wiązki przewodów oraz osłona chroniąca przed przedostawaniem się wody.