Ford Polska powiadomił UOKiK, że w niektórych samochodach Ford Ranger, wyposażonych w przekładnię automatyczną (wyprodukowanych w Tajlandii między 15.05.2007-25.07.2008) wspornik linki zmiany biegów przekładni automatycznej może mieć dodatkowe, zbędne spawy. Może to spowodować pęknięcie lub złamanie wspornika.
W konsekwencji do zmiany niektórych biegów konieczne będzie użycie dużej siły lub zmiana biegów będzie niemożliwa. Możliwa jest sytuacja, że wybierak będzie wskazywał położenie P (parkowanie), podczas gdy faktycznie znajdzie się w położeniu N (neutralny). Wtedy samochód może przemieścić się sam, szczególnie, gdy pojazd zaparkowano na pochyłości i nie włączono hamulca postojowego.
Ford poinformował, że w pojazdach objętych akcją sprawdzony zostanie wspornik, a jeżeli wykryte zostaną na nim dodatkowe spawy, zostanie on wymieniony na nowy.
Posiadacze pojazdów objętych kampanią, zostali indywidualnie powiadomieni o akcji naprawczej oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu bezpłatnego usunięcia usterki.