strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie
testy zderzeniowe EuroNCAP
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP
19 grudnia 2007

Na zakończenie 2007 roku ogłoszono kolejne wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP dla Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz C Class, Renault Laguna i Volvo V70.

Daihatsu Materia - segment aut miejskich, otrzymał 4 gwiazdki (27 pkt.) za wyniki w teście zderzenia czołowego (10 pkt.), bocznego (15 pkt.) i za sygnalizację niezapiętych pasów na przednich miejscach (2 pkt.).

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 3 gwiazdki (33 pkt.), a za ochronę pieszych 2 gwiazdki (16 pkt.).

Auto posiadało posiadał poduszki powietrzne: dwie czołowe i dwie boczne, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia oraz sygnalizację niezapiętych dla przednich foteli.

Mazda 2 także należy do segmentu aut miejskich. Auto otrzymało ocenę 5 gwiazdek (za zderzenie czołowe 16 pkt, boczne 15 pkt., za uderzenie w słup 2 pkt. i sygnalizację niezapiętych pasów kierowcy 2 pkt.) - w sumie 34 punkty.

Bezpieczeństwo dzieci oceniono na 4 gwiazdki (37 pkt.). Za ochronę potrąconego pieszego przyznano 18 pkt, za co przypadają 2 gwiazdki.

Mazda wyposażona była w silnik 1.3. Testowane auto - w wersji GE - wyposażono m.in. w dwie przednie, dwie boczne i dwie kurtynowe poduszki powietrzne, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczmi i ogranicznikiem napięcia oraz sygnalizację niezapiętych pasów dla przednich foteli.

Honda Civic zaliczana do małych samochodów rodzinnych otrzymała 4 gwiazdki (suma punktów 32). Auto oceniono na: 12 punktów za zderzenie czołowe, 15 za boczne, 2 za uderzenie w słup i 3 za sygnalizację niezapiętych pasów: dwa zamiejsca z przodu i jeden wspólny za tylną kanapę). Bezpieczeństwo dzieci oceniono na 39 punktów (4 gwiazdki), zaś ochronę pieszego na 24 pkt. (3 gwiazdki).

Testowany hatchback określony został jako rocznik 2008. Producent wprowadził w nim kilka zmian poprawiających bezpieczeństwo, jednak auto otrzymało tyle samo gwiazdek co poprzednio (2006 rok). Civic wyposażono m.in. w 6 poduszek powietrznych, przednie pasy z napinaczami i ogranicznikiem napięcia oraz sygnalizację niezapiętych pasów dla wszystkich podróżnych.

Kolejne trzy modele zaliczone zostały do kategorii dużych samochodów rodzinnych.

Bezpieczeństwo w nowym Mercedesie Klasy C oceniono - tak jak poprzednio - na 5 gwiazdek. Auto otrzymało jedną z najwyższych ocen 36 pkt. (15 zderzenie czołowe, 16 boczne, 2 za uderzenie w słup i 3 za sygnalizację niezapiętych pasów). Za bezpieczeństwo dzieci przyznano 32 punkty (3 gwiazdki), a za ochronę pieszego 11 punktów (2 gwiazdki).

Testom poddany został model z silnikiem diesla 2.0 CDi, w wersji Classic. Auto wyposażone było w 6 poduszek powietrznych, przednie pasy z napinaczami i ogranicznikiem oraz sygnalizację niezapiętych pasów dla wszystkich podróżnych.

Nowa Renault Laguna powtórzyła swój wynik i także zdobyła 5 gwiazdek. Auto otrzymało jedną z najwyższych ocen 36 pkt. (16 zderzenie czołowe, 15 boczne, 2 za uderzenie w słup i 3 za sygnalizację niezapiętych pasów). Za bezpieczeństwo dzieci przyznano 41 punkty (4 gwiazdki), a za ochronę pieszego 10 punktów (2 gwiazdki).

Testowany model wyposażono w silnik 2.0 dCi. Wersja wyposażenia "Expression" posiada m.in. 6 poduszek powietrznych, przednie pasy z napinaczami i ogranicznikiem oraz sygnalizację niezapiętych pasów dla wszystkich podróżnych.

Volvo V70 zdobyło za otrzymane 34 punkty 5 gwiazdek (15 zderzenie czołowe, 16 boczne, 1 za uderzenie w słup i 2 za sygnalizację niezapiętych pasów). Bezpieczeństwo dzieci oceniono na 41 punkty (4 gwiazdki), a ochronę pieszego na 16 punktów (2 gwiazdki).

Testowany model wyposażono w silnik wysokoprężny 2.4. Wersja wyposażenia "Kinetic" posiada m.in. 6 poduszek powietrznych, przednie pasy z napinaczami i ogranicznikiem oraz sygnalizację niezapiętych pasów kierowcy.

Szczegółowe wyniki tych testów opublikujemy w numerze 1/2008 magazynu motoryzacyjnego "Jedź Bezpiecznie".

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry