strona główna
testy zderzeniowe EuroNCAP
w ostatnim numerze
czytaj także
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP
19 grudnia 2007

Na zakończenie 2007 roku ogłoszono kolejne wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP dla Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz C Class, Renault Laguna i Volvo V70.

Daihatsu Materia - segment aut miejskich, otrzymał 4 gwiazdki (27 pkt.) za wyniki w teście zderzenia czołowego (10 pkt.), bocznego (15 pkt.) i za sygnalizację niezapiętych pasów na przednich miejscach (2 pkt.).

W zakresie bezpieczeństwa dzieci podróżujących w fotelikach przyznano 3 gwiazdki (33 pkt.), a za ochronę pieszych 2 gwiazdki (16 pkt.).

Auto posiadało posiadał poduszki powietrzne: dwie czołowe i dwie boczne, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia oraz sygnalizację niezapiętych dla przednich foteli.

Mazda 2 także należy do segmentu aut miejskich. Auto otrzymało ocenę 5 gwiazdek (za zderzenie czołowe 16 pkt, boczne 15 pkt., za uderzenie w słup 2 pkt. i sygnalizację niezapiętych pasów kierowcy 2 pkt.) - w sumie 34 punkty.

Bezpieczeństwo dzieci oceniono na 4 gwiazdki (37 pkt.). Za ochronę potrąconego pieszego przyznano 18 pkt, za co przypadają 2 gwiazdki.

Mazda wyposażona była w silnik 1.3. Testowane auto - w wersji GE - wyposażono m.in. w dwie przednie, dwie boczne i dwie kurtynowe poduszki powietrzne, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczmi i ogranicznikiem napięcia oraz sygnalizację niezapiętych pasów dla przednich foteli.

Honda Civic zaliczana do małych samochodów rodzinnych otrzymała 4 gwiazdki (suma punktów 32). Auto oceniono na: 12 punktów za zderzenie czołowe, 15 za boczne, 2 za uderzenie w słup i 3 za sygnalizację niezapiętych pasów: dwa zamiejsca z przodu i jeden wspólny za tylną kanapę). Bezpieczeństwo dzieci oceniono na 39 punktów (4 gwiazdki), zaś ochronę pieszego na 24 pkt. (3 gwiazdki).

Testowany hatchback określony został jako rocznik 2008. Producent wprowadził w nim kilka zmian poprawiających bezpieczeństwo, jednak auto otrzymało tyle samo gwiazdek co poprzednio (2006 rok). Civic wyposażono m.in. w 6 poduszek powietrznych, przednie pasy z napinaczami i ogranicznikiem napięcia oraz sygnalizację niezapiętych pasów dla wszystkich podróżnych.

Kolejne trzy modele zaliczone zostały do kategorii dużych samochodów rodzinnych.

Bezpieczeństwo w nowym Mercedesie Klasy C oceniono - tak jak poprzednio - na 5 gwiazdek. Auto otrzymało jedną z najwyższych ocen 36 pkt. (15 zderzenie czołowe, 16 boczne, 2 za uderzenie w słup i 3 za sygnalizację niezapiętych pasów). Za bezpieczeństwo dzieci przyznano 32 punkty (3 gwiazdki), a za ochronę pieszego 11 punktów (2 gwiazdki).

Testom poddany został model z silnikiem diesla 2.0 CDi, w wersji Classic. Auto wyposażone było w 6 poduszek powietrznych, przednie pasy z napinaczami i ogranicznikiem oraz sygnalizację niezapiętych pasów dla wszystkich podróżnych.

Nowa Renault Laguna powtórzyła swój wynik i także zdobyła 5 gwiazdek. Auto otrzymało jedną z najwyższych ocen 36 pkt. (16 zderzenie czołowe, 15 boczne, 2 za uderzenie w słup i 3 za sygnalizację niezapiętych pasów). Za bezpieczeństwo dzieci przyznano 41 punkty (4 gwiazdki), a za ochronę pieszego 10 punktów (2 gwiazdki).

Testowany model wyposażono w silnik 2.0 dCi. Wersja wyposażenia "Expression" posiada m.in. 6 poduszek powietrznych, przednie pasy z napinaczami i ogranicznikiem oraz sygnalizację niezapiętych pasów dla wszystkich podróżnych.

Volvo V70 zdobyło za otrzymane 34 punkty 5 gwiazdek (15 zderzenie czołowe, 16 boczne, 1 za uderzenie w słup i 2 za sygnalizację niezapiętych pasów). Bezpieczeństwo dzieci oceniono na 41 punkty (4 gwiazdki), a ochronę pieszego na 16 punktów (2 gwiazdki).

Testowany model wyposażono w silnik wysokoprężny 2.4. Wersja wyposażenia "Kinetic" posiada m.in. 6 poduszek powietrznych, przednie pasy z napinaczami i ogranicznikiem oraz sygnalizację niezapiętych pasów kierowcy.

Szczegółowe wyniki tych testów opublikujemy w numerze 1/2008 magazynu motoryzacyjnego "Jedź Bezpiecznie".