strona główna
Nasze testy
w ostatnim numerze
czytaj także
Skoda Superb · Fotogaleria

Czeski wzór bezpieczeństwa
03-12-2009, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum




Elektrycznie ustawiany fotel kierowcy z pamięcią położenia, regulowanym nachyleniem siedziska oraz podparciem lędźwiowym to standard w wersji Elegance i Platinum. Przednie fotele wyposażono w aktywne zagłówki typu WOKS. Pod kolumną kierownicy poduszka powietrzna chroniąca kolana.


Pasażerowie tylnej kanapy mają wystarczająco dużo miejsca zarówno nad głową, jak i pod nogi.


Schowek na parasol to już klasyka.


Jednym z systemów pochodzących od Volkswagena jest asystent parkowania np. wzdłuż krawężnika. Po jego aktywacji specjalne czujniki mierzą wolną lukę i jeśli będzie ona miała wystarczającą długość - po załączeniu biegu wstecznego - system automatycznie rozpocznie manewry kierownicą. Do kierowcy należy jedynie operowanie pedałami przyspieszenia i hamulca. Do wyczucia odległości pomocne są sygnały z tradycyjnych czujników parkowania.


Bi-ksenonowe reflektory ze spryskiwaczami z funkcją adaptacji świateł oraz światła przeciwimgielne z funkcją doświetlania zakrętów stanowią standard poza podstawową wersją wyposażenia Comfort.


Podwójny system otwierania klapy bagażnika "Twindoor" czyni z auta zarówno sedana, jak i liftbacka. O jego funkcjonalność można się łatwo przekonać przy wkładaniu wózka dziecięcego.


Podstawowa pojemność bagażnika to 565 litrów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy (dzielonej 1/3 i 2/3) otrzymujemy 1670 litrów. Dodatkowo mamy do dyspozycji dodatkowy schowek pod podłogą oraz uchwyty i siatki do zabezpieczenia bagażu. Możemy również złożyć oparcie środkowego miejsca na tylnej kanapie dzięki czemu zapakujemy dłuższe przedmioty, np. narty.