Czeski wzór bezpieczeństwa 03-12-2009, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum
Skoda przejmuje rozwiązania od swojego właściciela, czyli Volkswagena. Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera znajduje się w schowku w kokpicie. Do jej dezaktywacji potrzebny jest kluczyk zapłonu silnika.
Informacja o wyłączeniu poduszki pojawia się w formie piktogramu na tarczy obrotomierza.
Również na umieszczonym w centralnym miejscu kokpitu napisie "Passenger Air Bag Off" podświetla się słowo "Off".
Podobnie jak w Volkswagenie brakuje ostrzeżenia o niebezpieczeństwie związanym z ustawieniem na przednim miejscu pasażera fotelika dziecięcego tyłem do kierunki jazdy przy aktywnej poduszce, które większość producentów samochodów umieszcza na osłonie przeciwsłonecznej po stronie pasażera.
Zamiast tego umieszczono stosowny piktogram na dole słupka B. Jest o jednak widoczny tylko przy otwarciu przednich drzwi od strony pasażera.
Na skrajnych miejscach tylnej kanapy znajdują się oznakowane miejsca mocowań fotelików typu Isofix. Dla przedniego fotela pasażera jest to opcja.
Otwieranie elektrycznych szyb zablokujemy poprzez przycisk umieszczony w drzwiach kierowcy.
Otwieranie drzwi tylnych od środka zablokujemy także ręcznie z wykorzystaniem płaskiego przedmiotu, np. kluczyka.