portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Kia EV9 w podwójnej koronie World Car Awards
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Eksploatacja samochodu | Amortyzatory

Pomijany element zawieszenia
30-05-2016 | �r�d�o: materia�y prasowe Bilstein

O roli sprawnych amortyzator�w w zawieszeniu samochodu nikogo nie trzeba przekonywa�. Specjali�ci reprezentuj�cy firm� Bilstein zalecaj� przy ich wymianie r�wnie� monta� nowych spr�yn.





Spr�yny montowane s� pomi�dzy teleskopem amortyzatora, a nadkolem samochodu. Tak naprawd� to one odpowiadaj� za prawid�owe resorowanie podwozia i zachowanie zaprogramowanego skoku ko�a podczas jazdy. St�d te� nieustannie poddawane s� �ciskaniu i rozci�ganiu, jak i dzia�aniu�si� bocznych. Wszystko to zostaje uwzgl�dnione na etapie projektowania spr�yn, a do ich produkcji u�ywa si� stali chromo-wanadowej i chromowo-krzemowej. Na koniec, po procesie formowania, s� dodatkowo hartowane.

"Na spr�ynach oparte jest ca�e podwozie samochodu, za� w trakcie jazdy dzia�aj� na nie ekstremalne si�y" - m�wi Andrzej Chmielewski, doradca techniczny w firmie IHR - "Pozostawienie starych spr�yn albo przyczyni si� do szybszego zu�ycia dopiero co za�o�onych amortyzator�w albo kierowca w og�le nie odczuje poprawy".

Oferta firmy Bilstein obejmuje r�wnie� spr�yny, kt�re sprzedawane s� jednak osobno. Nosz� one oznaczenie katalogowe B3 i przeznaczone s� do monta�u zar�wno z amortyzatorami serii replacement (czarne), jak i performance (��te) z linii B6. Wszystkie spr�yny Bilstein B3 charakteryzuj� si� innowacyjnymi rozwi�zaniami, jak zako�czenie typu "pigtail", spiral� "minibloc" czy centralnym rozk�adem si�.

Spr�yny s� nieroz��cznym elementem amortyzator�w i na ich szybsze zu�ycie wp�ywaj� te same czynniki. Przede wszystkim to jazda z nieprawid�owym ci�nieniem w oponach, prze�adowywanie samochodu, cz�ste podjazdy pod kraw�niki czy jazda po uszkodzonej nawierzchni drogi. Jednak, o ile uszkodzenia amortyzator�w mog� by� widoczne "go�ym okiem" b�d� odczuwalne dla pasa�er�w, to ma�o kto wi��e pogorszenie trakcji i komfortu ze spr�ynami.

"Naturalnie ka�dy w�a�ciciel samochodu poszukuje ta�szych sposob�w na jego napraw�, ale takie podej�cie nie zawsze przyniesie spodziewane korzy�ci. Co wi�cej, w przypadku zawieszenia mo�na pogorszy� w�a�ciwo�ci jezdne, co prze�o�y si� r�wnie� na bezpiecze�stwo b�d� doprowadzi� do powa�niejszego uszkodzenia" - dodaje Andrzej Chmielewski.

Wymiana amortyzator�w i spr�yn powinna by� uzupe�niona nowym mocowaniem g�rnym. Element ten na sztywno ��czy trzpie� amortyzatora z karoseri� samochodu, przez co nieustannie poddany jest du�ym obci��eniom.

Przy wyborze spr�yn Bilstein B3 trzeba pami�ta�, �e dana referencja jest przypisana do konkretnej osi. Ze wzgl�du na inne zadania musi si� r�ni� charakterystyk� wsp�pracy - z przodu z kolumnami McPhersona, z ty�u z wszelkimi typami belek. Informacja o tym jest wyra�nie zaznaczona przy numerze produktu i na opakowaniu. W przypadku w�tpliwo�ci warto sprawdzi� to w katalogu on-line pod adresem: www.bilstein-amortyzatory.pl
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry