strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie
Porady
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Eksploatacja samochodu

Nawet przymrozek może utrudnić rozruch silnika
10-01-2010, materiał promocyjny firmy Boryszew

Od kilku lat w naszej strefie klimatycznej nie ma prawdziwej zimy. Łagodna pogoda uśpiła naszą czujność kierowcy i niestety część z nas bagatelizuje odpowiednie przygotowanie auta do zimy.



Dopiero po obfitym opadzie śniegu i spadku temperatury zauważyć można rosnący popyt na skrobaczki, czy odmrażacze. Pojawiają się też problemy z rozruchem silnika, które mogą być spowodowane stanem akumulatora, ale nie tylko...

Ten ostatni przypadek może być wynikiem naszego zaniedbania w konserwacji układu chłodzenia. Dziś nie podejrzewamy już nikogo o zalewaniu chłodnicy wodą, natomiast trzeba pamiętać, że płyn chłodniczy ma określoną żywotność. W trakcie codziennej eksploatacji dochodzi do naturalnych procesów chemicznych, które z czasem obniżają efektywność produktu.

W okresie zimowym dochodzi do różnic w temperaturach powietrza pomiędzy dniem i nocą i nawet niewielki przymrozek, przy zużytym płynie chłodzącym, może doprowadzić do jego krzepnięcia. W efekcie płyn zamiast spełniać swoją rolę w zapewnieniu optymalnej temperatury pracy silnika sam będzie potrzebował czasu na rozgrzanie się.

Pamiętajmy o tym szczególnie przy planowaniu wyjazdów świąteczno-noworocznych, czy wypadów na narty. Zmieniamy przecież otoczenie, na narty jedziemy tak gdzie leży śnieg, a więc temperatury są o wiele niższe od tych z miejsca naszego zamieszkania.

Płyn do chłodnic to przede wszystkim produkt wielosezonowy, którego częstotliwość wymiany określa producent auta. Jeśli jednak nie mamy takiej wiedzy, stosujmy zalecenia producenta płynu chłodniczego - co 2 lata lub co 30 tys. kilometrów.

Na rynku dostępne są dwa rodzaje płynów: w postaci produktu gotowego lub koncentratu. Jego dobór nie jest trudny, praktycznie jest to produkt uniwersalny. Firma Boryszew poszła jednak krok na przód i opracowała trzy płyny z przeznaczeniem do różnych typów chłodnic.

Borygo Nowy zalecany jest do chłodnic mosiężnych (miedzianych) lutowanych i aluminiowych; Borygo Eko do chłodnic aluminiowych lub żeliwnych; Borygo Alu to stworzony na kwasach organicznych płyn o wydłużonej żywotności do współczesnych chłodnic aluminiowych.

Więcej informacji i porad na stronie: www.borygo.pl

- przeprowadzaj systematyczne kontrole poziomu płynu w układzie chłodzenia;
- poziom płynu możesz odczytać na podziałce zbiorniczka wyrównawczego;
- płyn uzupełniaj zawsze przy wyłączonym i zimnym silniku;
- ubytki spowodowane wyciekiem najlepiej uzupełniać tym samym produktem, zaś ubytki z odparowania wodą destylowaną.

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry