strona główna
Porozmawiajmy o bezpieczeństwie
w ostatnim numerze
czytaj także
Ostatni wyskok bez pasów
05-11-2007, foto: KRBRD



W połowie listopada na warszawskie ulice powrócą plakaty kampanii społecznej "Ostatni wyskok bez pasów". Również w stołeczym paśmie radia WAWA usłyszeć będzie można towarzyszące jej spoty oraz audycje na temat wpływu zapinania pasów na nasze bezpieczeństwo.

Andrzej Grzegorczyk, Sekretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego:
"Zdecydowaliśmy się na powtórzenie kampanii "Ostatni Wyskok", gdyż wierzymy w jej skuteczność i potrzebę przypominania szczególnie osobom młodym, że nie warto ryzykować".

Poprzednia, ogólnopolska edycja akcji prowadzona była jesienią 2005 roku. Głównym celem nadal pozostaje zwiększenie liczby osób regularnie zapinających pasy, szczególnie tych siedzących na tylnych siedzeniach. Przeprowadzone w marcu 2005 roku przez TNS OBOP badanie wskazało, że niewiele ponad 70% osób używa regularnie pasów bezpieczeństwa. Po zakończeniu kampanii już co druga z ankietowanych osób, które do tej pory nie zapinała pasów deklarowała, że pod wpływem tej reklamy zmieniła swoje nastawienie. Statystycznie rzecz ujmując w 2006 roku blisko 600 osób (około 10 proc. ofiar śmiertelnych) mogłoby uniknąć tragedii, gdyby 90 proc. podróżnych regularnie zapinało pasy bezpieczeństwa.