include"menu_lewe.php"; ?> |
|
PREZENTACJE |
Paryż 2012 | Opel
Adam jak Adam Opel
01-10-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum
Czy Opel prezentacją Adama wprowadza zmianę w nazewnictwie swoich modeli? Nic bardziej mylnego - po prostu w ten sposób złożono hołd założycielowi firmy.

Adam to 3-drzwiowy hatchback, który jednocześnie jest najmniejszym autem w ofercie Opla. Z założenia kierowany jest do młodych osób i konkurować ma z Fiatem 500, Volkswagenem up! czy modelami MINI. Patrząc jednak na jego stylistykę, możliwość zestawienia 12 kolorów nadwozia z 3 dachu, nie mogłem oprzeć się porównań z Citroenem DS3.

Od stycznia 2013 roku oferowany będzie w trzech wersjach wyposażenia - Jam, Glam i Slam. Do tego kilka pakietów stylistycznych i aż 31 wzorów obręczy kół, dzięki którym trudno będzie nie dostrzec go na ulicy. Ciekawostką jest m.in. przeniesienie oznaczenia modelu z tylnej klapy bagażnika na ramkę pod szybą za środkowym słupkiem.

Adam homologowany jest dla 4 osób. Jego długość wynosi 3700 mm przy rozstawie osi 2311 mm, a szerokość 1720 mm. Jak dotąd brak szczegółowych danych technicznych, można jednak pokusić się o stwierdzenie, że bagażnik pomieści nieco ponad 200 litrów.

Praktyczność auta podniesie jednak zintegrowany system Flex-Fix, znany m.in. z Opla Merivy. W tym przypadku zmieści się na nim tylko jeden rower, ale po zamontowaniu przystawki dwa o łącznej wadze 50 kg. I a co najważniejsze pomimo takiego nadbagażu otworzyć będzie można bez przeszkód tylną klapę, a system parkowania uwzględni zmianę długości auta.

Na początek pod maską znajdą się 3 silniki benzynowe - 1.2 70 KM, 1.4 87 KM i 100 KM - współpracujące z 5-biegową skrzynią manualną i wyposażone w system start/stop. W późniejszym terminie planowany jest jeszcze silnik benzynowy o mniejszej pojemności, za to z turbodoładowaniem i 6-biegową skrzynią.

Od strony bezpieczeństwa dzieci Adama wyposażono w wyłącznik przedniej poduszki powietrznej umieszczony z boku kokpitu oraz dwie pary uchwytów Isofix na tylnych miejscach. Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików Isofix schowano w oparciach siedzeń od strony bagażnika.

I na zakończenie ciekawostka. Adam z logo Vauxhall i kierownicą po lewej stronie. |
|
|
include"menu_prawe.php"; ?> |