portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Honda podłącza CR-V do gniazdka elektrycznego
WYPADKI DROGOWE | Kolejne dni bez ofiar śmiertelnych na polskich drogach - listopad 2024
POLSKIE DROGI | Obwodnica Wyrzyska przekształci się w ekspresówkę S10

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
PREZENTACJE
Paryż 2012 - Fiat

Czy Fiat spadnie na... cztery koła?
10-10-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Generalnie Fiat traci udziały w rynku. Obrazuje to m.in. sprzedaż nowych samochodów w naszym kraju - niegdyś niekwestionowany lider, a dziś Panda to jedyne auto osobowe tej marki w pierwszej dwudziestce.



Co prawda Panda to jeden z najpopularniejszych aut z segmentu A w Europie, ale panuje tu bardzo silna konkurencja. Na początku tego roku rozpoczęto sprzedaż jej III-generacji, a gliwicka fabryka nadal produkuje poprzednią pod nazwą Classic. Ale dziś to mało, o wiele za mało. Czy w pozyskaniu nowych klientów pomoże poszerzenie gamy tego miejskiego auta?

Okazuje się, że Fiat chce wyjść z Pandą poza obszar zabudowany. Stąd w Paryżu premierę miała wersja z napędem 4x4. W porównaniu do "zwykłej" podniesiono prześwit, co przełożyło się na większe możliwości w terenie. Na zewnątrz elementy plastikowe pomagają chronić lakier karoserii przed uszkodzeniem.

Napęd na obie osie przenoszony jest z pomocą dwóch mechanizmów różnicowych i sprzęgła sterowanego elektronicznie. Dodatkowo kierowcę w prowadzeniu auta na nawierzchni o słabej przyczepności wspomaga funkcja ELD. Pod maską dwie jednostki: niespełna litrowy silnik benzynowy TwinAir Turbo o mocy 85 KM i wysokoprężny 1.3 MultiJet II 75 KM.



Dla osób, które chcą wyróżnić się z tłumu, ale nie potrzebują napędu 4x4 przygotowano model o nazwie Trekking. Podstawową różnicą pomiędzy "czterołapem" jest napęd na przód.

Z kolei Natural Power to propozycja dla tych, którzy cenią ekologiczny styl życia. Auto napędza nowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 0.9 i mocy 80 KM zasilany benzyną lub metanolem.



Chcą wzbudzić większe zainteresowanie nową Pandą 4x4, Fiat do jej prezentacji zaprosił tegoroczną Miss Włoch, Giusę Buscemi. I to pewnie w jej cieniu zginęła "pięćsetka" z literką "L" w nazwie. A to auto mające bardzo duży potencjał w obecnych czasach. Bazując na tych samych rozwiązaniach jest dłuższe o 60 cm (rozstaw osi +30 cm), szersze o 16 cm i wyższe o 11 cm. Miażdży również pojemność bagażnika wynosząca 400 litrów. Kolejne "powiększenie" to homologacja dla 5 osób, choć pozostawiono opcję dla 4 miejsc. Fiat 500L dostępny będzie w sprzedaży jeszcze w tym roku.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry