portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
PREZENTACJE
Paryż 2012 - Audi

Format A3 z plusem
08-10-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Właśnie dziś firma Audi pochwaliła się sprzedażą - w pierwszych 9 miesiącach tego roku - ponad 1 mln aut na całym świecie. Bilans na koniec roku może być jeszcze lepszy, bo powiększa się gama modelu A3.



Na Starym Kontynencie największe sukcesy Audi odnotowuje w Niemczech i Wielkiej Brytanii. To duże rynki, jednak w samym tylko wrześniu koncern odnotował w całej Europie wzrost o ponad 7 proc. Motorem napędowym sprzedaży jest A1, Q3 i A6 Avant. A co z A3?

Jako 3-drzwiowy hatchback, III generacja A3 zadebiutowała wiosną na Salonie Samochodowym w Genewie. I być może właśnie jedna para drzwi ograniczała zainteresowanie tym autem. Debiutujące w Paryżu kombi zapewne przyciągnie większą rzeszę klientów.



Kombi jest dłuższe od hatchbacka. Ma 4292 mm długości przy (krótszym o 23 mm) rozstawie osi 2578 mm. W długości zmieniły się również proporcje - przedni zwis ma 881 mm (+ 12mm), a tylny do 833 mm (+ 116 mm). Ponadto szerokość zredukowano do 1765 mm (-12 mm), a wysokość zwiększono do 1423 mm (+ 2 mm). Jednak bagażnik pojemnością już nie grzeszy - to zaledwie 370 litrów, czyli tyle samo co w poprzednim modelu. Dla porównania hatchback ma 365 litrów. Za to do 1220 litrów (czyli o 120 litrów więcej niż dotychczas!) zwiększyła się przestrzeń po złożeniu oparć tylnej kanapy. Tyle, że wówczas mamy auto 2-osobowe.




Oczywiście zwróciliśmy też uwagę na rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo dzieci. Na tylnej kanapie Audi A3/S3, podobnie jak w Golfie VII, uchwyty Isofix ukryto w plastikowych prowadnicach. Takie rozwiązanie usprawnia montaż fotelika dla dziecka, a przede wszystkim pomaga w jego prawidłowym ustawieniu.


Póki co w ofercie dwa silniki benzynowe TFSI - 1.4 (122 KM) i 1.8 (180 KM) oraz wysokoprężny TDI - 2.0 (150 lub 184 KM). Napęd na przednią oś przenosi 6-biegowa skrzynia manualna bądź dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna S tronic. Opcjonalnie w mocniejszych silnikach oferowany jest napęd quattro.



Poza kombi model A3 doczekał się rasowej wersji sportowe oznaczonej S3. Pod jej maską ukryto dwulitrowy silnik benzynowy TFSI o mocy 300 KM przy 5500 obr./min. Dzięki temu auto przyspiesza do 100 km/h w czasie 5,1 sekundy, a maksymalną prędkość ograniczono elektronicznie do 250 km/h. S3 pojawi się w sprzedaży w przyszłym roku.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry