portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
PREZENTACJE
Car Of The Year 2014

Kandydaci do tytułu Samochód Roku 2014
17-12-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Z 30 kandydatów do europejskiego tytułu Car Of The Year 2014 pozostała już tylko finałowa siódemka. Rozstrzygnięcie plebiscytu w przeddzień rozpoczęcia marcowego Salonu Samochodowego w Genewie.



Z trzech kandydatów BMW do finału wszedł na wskroś awangardowy model i3. Po pierwsze bryła nadwozia nie przypomina żadnego modelu tej marki, po drugie obie pary drzwi otwierają się od siebie, a pomiędzy brakuje słupka B, to trzecie do jego produkcji wykorzystano wiele materiałów, jak np. prasowane liście hibiskusa. I po czwarte, najważniejsze, to samochód z napędem elektrycznym lub hybrydowym (z niewielkim silnikiem benzynowym). To jedno z droższych aut w tym zestawieniu - kosztuje min. 141 tys. złotych.

Ocena EuroNCAP: 4



C4 Picasso to jeden z mocnych atutów oferty Citroena. Jego II-generacja zadebiutowała w salonach sprzedaży jesienią tego roku. Podobnie jak poprzednia dostępna jest w dwóch wersjach: 5- i 7-drzwiowej (Grand). Zaprojektowane na nowej płycie podłogowej jest nieco krótsze, ale może za to pochwalić się dłuższym rozstawem osi. Na wyposażeniu auta m.in. aktywny tempomat. Ceny od 74 tys. złotych.

W 2007 roku I-generacja zajęła 3. miejsce w tym plebiscycie zdobywając 222 punkty - zwycięzca, S-Max, miał ich 235.

Ocena EuroNCAP: 5



Obecna generacja Mazdy 3 zaprojektowana została w duchu Kodo. To trzeci model tego producenta, który niewątpliwie potrafi przyciągnąć uwagę postronnej osoby. Oczywiście jest też wiele elementów powiązanych z technologia SkyActiv, czyli odniesienia do ekologii i ekonomii. Auto dostępne jest w nadwoziu sedan i 5-drzwiowy hatchback. W "trójce" debiutuje m.in. system zapobiegający kolizjom z poprzedzającym nas pojazdem. Najtańsza wersja kosztuje 63 tys. złotych.

I-generacja Mazdy 3 zajęła 2. miejsce w 2004. To także najwyższa do dziś pozycja Japończyków w COTY, znalazła się na niej także "szóstka" (2003) i "dwójka" (2008).

Ocena EuroNCAP: 5



Mercedes Klasa S to dla wielu synonim luksusu. Obecna na rynku od początku lat 70. doczekała się ostatnio VI wcielenia. Obecnie dostępna tylko w 4-drzwiowym nadwoziu typu sedan, w tym z dłuższym rozstawem osi. W ofercie także dwie propozycje - hybrydowa (średnie spalanie 3 l/100 km) i oczywiście z pakietem AMG (630 KM). Na pokładzie m.in. radar na podczerwień rozpoznający po zmierzchu znajdujące się przed samochodem osoby i zwierzęta. Najtańsza wersja kosztuje 360 tys. złotych.

Klasa S zdobyła już tytuł COTY w 1974 roku. To jedyne zwycięstwo Mercedesa w tym konkursie.

Ocena EuroNCAP: nie testowano



308 zapoczątkowało nowe zasady w numeracji Peugeota. Od teraz każda kolejna generacja będzie nosić to samo oznaczenie liczbowe co poprzednia. "Ósemka" przypisuje też auto do segmentu średniego, w odróżnienia od "jedynki", czyli zdecydowanie tańszych propozycji. Peugeot poprzez Grupę PSA tworzy alians z Citroenem, stąd też obie marki wykorzystują tą samą płytę podłogową EMP2. Póki co dostępne jest tylko jako 5-drzwiowy hatchback. 308 dziedziczy z 208 ustawienie zegarów na kołem kierownicy - to pomysł Polaka, Adama Bazydło. Bazowa wersja tego modelu kosztuje 60 tys. złotych.

W 2002 roku poprzednik tego modelu, 307, otrzymał tytuł europejskiego Samochodu Roku.

Ocena EuroNCAP: 5



Do obecnego finału weszło auto bazujące na aktualnym zwycięzcy Car Of The Year. Obie marki należą do Grupy Volkswagena i nowa Octavia to prawie Golf VII. W rodzinie jest jeszcze Audi A3 i SEAT Leon. Dziś Octavia, w porównaniu z sytuacją sprzed roku, daje większy wybór - liftback i kombi, w tym wersje RS, GreenLine i 4x4. Na wyposażeniu m.in. asystent pasa ruchu. Ceny od 60 tys. złotych.

Skoda jeszcze nigdy nie zdobyła tytułu Car Of The Year.

Ocena EuroNCAP: 5



Debiutująca Tesla to najbardziej egzotyczna marka w tym zestawieniu. Produkowana jest w USA, a do napędu stosowane są wyłącznie silniki elektryczne. Model S może być wyposażony w jednostki generujące 40, 60 lub 85 kWh. Ale najważniejszy jest tu zasięg - najmocniejsza wersja (P85) na jednym ładowaniu może pokonać aż 500 km. Trzeba się jednak liczyć z niewielką jeszcze siecią serwisów w Europie, najbliższy Polski jest w Monachium. Ceny w Niemczech (niedostępna wersja 40 kWh) zaczynają się od 68 tys. euro.

Ocena EuroNCAP: nie testowano

Ostateczne wyniki poznamy 3 marca 2014 roku.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry