portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
PREZENTACJE
Suzuki Nowy SX4

Podwójny oręż Suzuki
24-06-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Na 3 miesiące przed rozpoczęciem sprzedaży polski oddział Suzuki zaprezentował II generację SX4. O tym jak ważny jest to model dla japońskiej marki świadczy pozostawienie w ofercie obecnego wcielenia.



Trzeba przy tym wspomnieć, że niszowy niegdyś segment crossoverów jest dziś dla koncernów samochodowych jednym z motorów sprzedaży. Przez to na rynku robi się coraz ciaśniej, wystarczy wspomnieć, że w ostatnich tygodniach zadebiutowało Renault Captur i Peugeot 2008. Jakie atuty ma nowy SX4?



Przede wszystkim - co prawie zawsze jest do przewidzenia - nowa generacja urosła. Mierzy teraz równie 4300 mm (+ 180 mm) długości, przy rozstawie osi 2600 mm (+ 100 mm), 1765 mm (+ 25 mm) szerokości i 1575 mm (+ 10 mm) wysokości na 16 calowych oponach. Co dziwne, z otrzymanej specyfikacji wynika, że obniżono w nim prześwit, który jest też zależny od średnicy koła.



Całkowitą rewolucję przeszedł bagażnik. Jego pojemność wzrosła z 270 do aż 430 litrów. W dużej części przyczyniła się do tego podwójna podłoga, pod którą ukryto jeszcze zestaw naprawczy do kół. Jednak według słów przedstawiciela producenta w naszym kraju zastąpi go koło dojazdowe, ale bez uszczerbku dla podanej pojemności części bagażowej. Dodatkowo będzie ją można powiększyć poprzez złożenie dzielonych (60:40) oparć kanapy.



Nowa generacja SX4 oferowana będzie w 3 poziomach wyposażenia - Comfort, Premium i Elegance. Już w bazowym modelu otrzymamy m.in. 7 poduszek powietrznych, czujniki ciśnienia w kołach, klimatyzację manualną, regulowane na wysokość fotele, mocowania do fotelików dziecięcych typu Isofix z górnym punktem kotwiczenia top tether ustawianych na skrajnych miejscach kanapy, elektryczne sterowanie dla 4 szyb, tempomat, a także systemy ABS z EBD i BAS oraz ESP z TC. Na zewnątrz zamontowano dodatkowe osłony na nadkola, drzwi, progi i zderzaki.



Auto doczekało się dwóch nowych elementów wyposażenia. Pierwszym z nich jest dwuczęściowy, otwierany dach panoramiczny o długości 1 metra. Znajdzie się on jednak tylko w topowej wersji Elegance.



Drugą jest system Allgrip zmieniający właściwości jezdne w zależności od podłoża drogi. Tryb auto to jazda normalna, sport do prowadzenia po krętych drogach, snow przy warunkach zimowych, a lock rozdzielając napęd 50:50 pomoże przy wyjeździe z piachu, błota czy głębokiego śniegu. Przełącznik systemu umieszczono na środkowym tunelu pomiędzy dwoma fotelami, a całość dostępna jest wyłącznie w wersji 4x4.

Podobnie jak dotychczas oferowane będą modele z napędem na przód lub wszystkie koła. Te ostatnie nie będą dostępne w bazowej wersji wyposażenia, a przedniego napędu nie kupimy z silnikiem diesla.



Pod maską znajdzie się jeden silnik benzynowy (VVTi) i jeden wysokoprężny (DDiS). Oba mają pojemność 1.6 litra oraz moc 120 koni mechanicznych. Pierwszy współpracować będzie z 5-biegową skrzynią manualną lub bezstopniową przekładnią CVT, a drugi wyłącznie z manualną z 6-biegami.

Nowe SX4 można już zamawiać. Najtańszy model, wersja Comfort z silnikiem benzynowym i napędem 2WD, kosztuje 69 900 złotych. Za najdroższą - z dieslem i Allgrip - zapłacić trzeba 112 900 złotych. Oficjalnie ich produkcja ruszy w sierpniu (Węgry), a sprzedaż rozpocznie się we wrześniu. Polski oddział Suzuki planuje miesięczną sprzedaż na poziomie 250 aut.

Równolegle oferowana będzie dotychczasowa generacja SX4 z dodanym w nazwie określeniem Classic. W modelu tym modyfikacji ulegną pozycje w poziomach wyposażenia, co wpłynie też na obniżenie ceny. Aktualnie ma ona rozpiętość od 55 500 do 81 500 złotych.



Przy okazji prezentacji nowego SX4 przedstawiono jego ambasadora. Został nim Robert Korzeniowski, m.in. 4-krotny Mistrz Olimpijski w chodzie.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry