portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Można poszerzać S19 Sokołów Małopolski - Jasionka
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
PREZENTACJE
Paryż 2012/Skoda

Rapid zdetronizuje FabiÄ™?
05-10-2012, aktualizacja 08-10-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

O ile główne marki tworzące Grupę Volkswagena pokazały kolejne generacje swoich modeli, to Skoda zaprezentowała całkiem nowy. Rapid - choć w historii czeskiej firmy już występowała ta nazwa - plasuje się pomiędzy Fabią, a Octavią.



Pierwsze moje skojarzenie było z gamą Volkswagena, gdzie pomiędzy Golfem, a Passatem jest Jetta. Być może doświadczenia z jej sprzedaży skłoniły Czechów to zaoferowania podobnego produktu, a co ważne w dzisiejszych czasach o wiele tańszego. Właśnie poznaliśmy jego ceny na polskim rynku - bazowa wersja z silnikiem 1.2 MPI 75 KM - to wydatek 47 950 złotych. Ale i oto proszę, w chwili debiutu Skoda obniżyła jej cenę o 2500 złotych, do którego dodaje roczne ubezpieczenie o wartości 1590 złotych.

Zresztą na prezentacji auta w Paryżu przedstawiciele koncernu nie kryli, że teraz Rapid, obok Octavii, ma być motorem napędowym sprzedaży.



Nowy model to liftback z bagażnikiem o pojemności 550 litrów. Jego długość wynosi 4483 mm, przy rozstawie osi 2602 mm, szerokość 1706 mm, a wysokość 1461 mm.



Wewnątrz największą uwagę zwraca kokpit. Patrząc na niego można mieć wątpliwości czy to jeszcze Skoda czy już Volkswagen. Po części wynika to z optymalizacji kosztów produkcji co prowadzi do unifikacji produktów w obrębie koncernu, grupy, czy aliansu kilku marek. Nie ma co ukrywać, że w tym przypadku jest to plus, bo Volkswagen od dawna stawiany jest za wzór ergonomii i jakości. Zdaje się więc, że Rapid ma mocne atuty do zdetronizowania Fabii w rankingu sprzedaży.

czytaj także:
· Skoda Rapid w trzech odsÅ‚onach 30-10-2012
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry