portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
PREZENTACJE
Paryż 2012 - Mazda

W duchu Kodo
11-10-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Mazda wymyśliła sobie określenie Kodo, które ma definiować linie nadwozia kolejnych jej modeli. Pierwszym jego odzwierciedleniem był model CX-5, którego premiera miała miejsce wiosną tego roku.




Jeszcze w połowie tego roku miałem przyjemność testować obecną "szóstkę". To największy - poza SUV-ami - model w gamie Mazdy. Auto jest przestronne, wygodne i dobrze wyposażone. Jednak patrząc na jego sylwetkę, a szczególnie przód, widać stylistyczną nudę. Zupełnie inaczej zapowiada się następczyni.


Przód nowej "szóstki" mocno nawiązuje do wspomnianego CX-5, zaś z boku mamy efektowne przetłoczenia. Wszystko zgodnie z duchem Kodo, który faktycznie sprawia, że stojące auto wygląda jakby było w ruchu. Pokazane w Paryżu modele to sedan i kombi, ale ich sylwetka zdradza sportowe aspiracje. Przód zawieszony jest niżej od tyłu, co według inżynierów Mazdy ma zmniejszyć obrażenia potrąconej osoby.

Napęd stanowią jednostki oparte na technologii Skyactiv. Każdy z nich wyposażony jest w system i-stop, a diesle w i-eloop (to nowość Mazdy odpowiadająca za odzysk energii w trakcie hamowania). Nowa jednostka benzynowa 2.0 dostępna będzie w dwóch mocach - 145 lub 165 koni mechanicznych.



Z obu wersji nadwozia dłuższy jest sedan - mierzy 4865 mm, a rozstaw osi 2830 mm. Kombi jest krótsze o 65 mm, podobnie jak jego rozstaw osi, z tym, że aż o 80 mm. Pojemność standardowa bagażnika wynosi odpowiednio 489 i 522 litry. Nowa Mazda 6 trafi do sprzedaży na początku 2013 roku.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry