portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Pierwsze wrażenia - Honda podłącza CR-V do gniazdka elektrycznego
WYPADKI DROGOWE | Kolejne dni bez ofiar śmiertelnych na polskich drogach - listopad 2024
POLSKIE DROGI | Obwodnica Wyrzyska przekształci się w ekspresówkę S10

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
PREZENTACJE
Paryż 2012 - Citroen

Więcej słońca!
27-09-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Zawsze zastanawia mnie dlaczego europejscy producenci samochodów prezentują nowe modele cabrio na zakończenie lata. Może to antidotum na jesienną szarówkę, choć z drugiej strony DS3 to trochę inne auto bez dachu.



Blisko 10 lat temu pojawił się na rynku Citroen C3 Pluriel. W ciągu kilku chwil można było z tego "hatchbacka" zsunąć sam dach pozostawiając boczne łuki biegnące od przedniego słupka do klapy bagażnika, bądź zdemontować jedno i drugie. W praktyce jednak decydując się na pełną wersję cabrio łuki musiały zostać w garażu, a przy niespodziewanej ulewie nie było do czego przyczepić poszycia dachu. Tym razem Francuzi powrócił do sprawdzonego w poczciwym 2CV rozwiązania. Dach owszem można zsunąć, ale pozostałe elementy nadwozia są stałe. Tak powstał Citroen DS3 cabrio, który trafi do sprzedaży w przyszłym roku. Elektrycznie sterowany dach można otwierać lub zamykać podczas jazdy do prędkości 120 km/h.



Drugim ważnym modelem na stoisku Citroena był Numero 9. To na razie tylko projekt studyjny należący do linii DS i zapowiadający jej styl w niedalekiej przyszłości. I kolejny znak czasu - napęd hybrydowy.



Był też i trzeci. C-Elysee to wspólny owoc współpracy koncernu PSA. Jego odpowiednikiem w gamie Peugeota jest 301, a więc zgodnie z nową filozofią oznaczeń model z kategorii "popularnych". Tak też jest i w przypadku sedana Citroena mierzącego blisko 4,5 metra długości (rozstaw osi 2,65 m) i dysponującego bagażnikiem 506 litrów. Pod maską silnik benzynowy 1.0 VTi o mocy zaledwie 72 KM, ale zapewniający średnie zużycie paliwa na poziomie 5 litrów na 100 km. W opcji jeszcze 1.6 VTi 115 KM i 1.6 HDi 92 KM. C-Elysee pojawi się w salonach sprzedaży jeszcze w tym roku.



Zupełnie w ich cieniu zaprezentowano "odświeżone" C3 Picasso. Auto zyskało m.in. nowy przedni zderzak ze zintegrowanymi światłami LED do jazdy dziennej, światła przeciwmgielne połączone z funkcją doświetlania zakrętów, nowe wzory 15 i 16 calowych obręczy kół i tapicerki oraz system eMyWay łączący kamerę cofania, zestaw głośnomówiący oparty na bluetooth oraz wejścia jack i USB.



Citroen zaprasza również do uczestnictwa w klubie DS Privilege. Można tu zamówić ekskluzywne dodatki do swojego samochodu, a naszą uwagę przyciągnął fotelik dziecięcy ze skórzaną tapicerką. Za przykład posłużył model Kiddy Comfort Pro z przedziału 9-36 kg. Ze skórzanej tapicerki większość zabrudzeń usuniemy szmatką i ciepłą wodą z mydłem. Bardzo praktyczne, ale niestety ma to swoją cenę.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry