include"menu_lewe.php"; ?> |
|
PRODUKTY |
Opony letnie
Nowości na lato 2014
24-03-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: producenci
Robi się coraz cieplej, czas szykować się na zmianę opon. Jak przed każdym sezonem ich producenci przygotowali kilka nowości.

Barum Bravuris 3 - w kolejnej generacji tej opony opracowano ją na nowo. Zmiany pomogły skrócić drogę hamowania na mokrej nawierzchni (o 7 proc.), wydłużyć żywotność (o 16 proc.), poprawić trakcję podczas jazdy na wprost oraz obniżyć masę, a przez to opory toczenia. Opona wyróżnia się asymetrycznym wzorem bieżnika oraz dużą liczbą nacięć i lamelek.
Bravuris 3 dedykowana jest do samochodów klasy kompakt, średniej i wyższej. W ofercie znalazło się 71 rozmiarów, w tym 11 nowych, dotąd nie dostępnych w marce Barum.

Dunlop StreetResponse2 - to kolejna generacja opony przeznaczonej do pojazdów z segmentu A i B. Według informacji producenta zapewnia ona krótszą drogę hamowania zarówno na suchej (przy 100 km/h o 4 proc. czyli 1,5 metra), jak i mokrej nawierzchni (przy 80 km/h o 6 proc. czyli 2 metry). Jednocześnie wydłużono okres eksploatacji i zredukowano jej wagę, co przełożyło się na mniejsze opory toczenia.
Nowa opona charakteryzuje się bardziej zaokrąglonym konturem, podwójnym i szerokim rowkiem obwodowym oraz licznymi nacięciami i rowkami poprzecznymi. Wszystko to ma zapewnić lepsze odprowadzanie wody.
Opona dostępna jest w 3 średnicach opasania - 13, 14 i 15 cali.

Dunlop D407T - to opona turystyczna na tylne koło motocykla opracowana wspólnie z firmą Harley-Davidson. Stąd też znajdzie się na wyposażeniu fabrycznym modelu Touring. Jak zapewniają obaj producenci można ją montować także na starszych modelach z lat 2009-13.
Do budowy środkowej części bieżnika użyto składnika podnoszącego odporność na ścieranie, co wydłużyło jej przebiegi. Z kolei zastosowanie technologii Multi-Tread zapewnia lepszą przyczepność do nawierzchni przy większych prędkościach.
Opona oferowana jest w rozmiarze 180/65 B 16 z indeksem prędkości 81H.

Michelin Pilot Sport Cup 2 - ta opona do tej pory zastrzeżona była na fabryczne wyposażenie aut o najwyższych osiągach, jak Ferrari 458 Speciale czy Mercedes SLS AMG Black Series. Założone na Porsche 918 Spyder i SEAT Leon Cupra 280 biły rekordy prędkości na torze Nurburgring. Od tego sezonu trafiają do sprzedaży na rynek wymiany opon.
Przy opracowywaniu opony do aut o najwyższych osiągach wykorzystano szereg technologii zapewniających optymalną przyczepność do nawierzchni (Track Variable Contact Patch 3.0), czy zwiększoną wytrzymałość i odporność na rozciąganie (włókno aramidowe). Do produkcji bieżnika wykorzystano mieszankę Bi-Compound, która stosowana jest w oponach wyścigowych. Jest też coś ciekawego dla oka. Dzięki wdrożeniu specjalnego procesu toczenia padające na oponę światło nadaje jej fakturę aksamitu.
Opona dostępna jest w 24 rozmiarach o średnicach od 18 do 21 cali z indeksem prędkości Y (do 300 km/h).

Uniroyal RainSport 3 - to pierwsza asymetryczna opona tej marki. Zastosowano w niej innowacyjną technologię SST (Shark Skin Technology), w której wzorowano się na sposobie przepływu wody po skórze rekina. Dokonane obserwacje przełożono na kanały obwodowe, co zapewniło szybsze i stabilniejsze odprowadzanie wody.
Tradycyjnie w kolejnej generacji opony poprawiono jej parametry - skrócono drogę hamowania na mokrej nawierzchni (o 8 proc.), zmniejszono opory toczenia (o 14 proc.) i wydłużono przebiegi.
Opona oferowana jest w 106 rozmiarach o średnicach od 14 do 21 cali i indeksach prędkości H, V i Y. 11 rozmiarów dedykowanych jest do samochodów z segmentu SUV.
|
|
|
include"menu_prawe.php"; ?> |