Opony letnie
Nowości na wiosnę 2011
14-03-2011, foto: producenci
Jak co roku producenci opon przygotowali nowe produkty na sezon letni.
Przy konstrukcji opony Pilot Super Sport z inżynierami Michelin współpracowali przedstawiciele firm Porsche, BMW i Ferrari. W efekcie powstała opona dedykowana do modeli sportowych i tuningowanych, której testy odbywały się według standardów przyjętych w lotnictwie.
Druga generacja opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 (UHP - Ultra High Performance) zbudowana została w oparciu o technologię aktywnego hamowania (ActiveBraking Technology). Zapewnia ona krótszą, według testów porównawczych przeprowadzonych przez instytut TUV SUD Automotive, o 3 metry drogę hamowania. Dzieje się to za sprawą specjalnie zaprojektowanych klocków bieżnika, które w trakcie hamowania zwiększają swoją powierzchnię zapewniając lepszą przyczepność do nawierzchni. W jej składzie wykorzystano także nową mieszankę polimerów, krzemionki i żywicy co z kolei przełożyło się na efektywne właściwości opony na mokrej nawierzchni.
Konstrukcja opony zapewnia także niższe zużycie paliwa i poziom emisji CO2, cichsze opory toczenia oraz dłuższe przebiegi.
Opona oferowana jest w 29 rozmiarach - od 215/45 do 285/35 o średnicach 17-19 cali o indeksie prędkości Y. W przyszłym roku ofertę uzupełni kolejnych 21 rozmiarów.
Presto to nowa opona Dębicy z segmentu HP przeznaczona do samochodów osobowych o wyższych osiągach. Za odpowiednią trakcję na suchej nawierzchni wpływa m.in. asymetryczna rzeźba bieżnika (z 4 żebrami), zaś na mokrej skład mieszanki gumowej na bazie krzemionki i liczne nacięcia bloków bieżnika. Z kolei udoskonalona konstrukcja bieżnika pozwala na większy, zbliżony do kwadratu nacisk opony na drogę, co przekłada się na przyczepność oraz równomierne jego zużycie.
Nowa opona oferowana jest w 9 rozmiarach od 185/60 do 205/55 o średnicach osadzania od 14 do 16 cali i indeksach prędkości H i V.
|