portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Salon Samochodowy Frankfurt 2017 | Volkswagen

Rewolucja w gamie samochod�w Volkswagena
20-09-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W nat�oku modeli na stoisku Volkswagena we Frankfurcie wyra�nie wyr�nia�y si� futurystyczne modele z rodziny I.D. Jednak zupe�nie umkn�a nam gdzie� informacja, �e nie s� to przedstawiciele odleg�ej przysz�o�ci, a jeden z nich szykowany jest na rynkowego nast�pc� Golfa.





"Tak jak Garbusa zast�pi� Golf, tak Golfa ju� nied�ugo zast�pi kompaktowy model z rodziny I.D." - us�yszeli�my wczoraj podczas rozmowy z Tomaszem Tonderem z Volkswagen Group Polska. Dopiero prezentacja na scenie, w trakcie mi�dzynarodowej konferencji "Autonomiczna przysz�o�� transportu drogowego", u�wiadomi�a nam, �e widzieli�my ju� ten model na �ywo. I to ca�kiem niedawno, bo przed tygodniem podczas dni prasowych na 67. Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Ba, nawet kr�tki filmik z jego wn�trza wrzucili�my na Instagram z pytaniem, gdzie jest kierownica?

Ale si�gaj�c jeszcze dalej pami�ci�, pierwsz� koncepcj� rynkowego nast�pcy Golfa, widzieli�my ju� przed rokiem na salonie samochodowym w Pary�u. W dodatku w otrzymanych o wiele wcze�niej materia�ach prasowych wszystko ju� by�o podane "na tacy".



Podsumowuj�c - Volkswagen szykuje si� do wprowadzenia nowej rodziny elektrycznych samochod�w, kt�re nosz� wsp�lne oznaczenie I.D. Kompaktowy model nazwany po prostu I.D. szykowany jest jako nast�pca produkowanego od 1974 roku Golfa. Z kolei I.D. CROZZ b�dzie krzy��wk� crossovera z SUV-em, za� wygl�d I.D. BUZZ od razu nasuwa skojarzenia z Transporterem z ery "og�rka" (kt�rego te� ju� widzieli�my, wiosn� w Genewie). Wed�ug deklaracji producenta wszystkie b�d� mia�y zasi�g od 500 do 600 kilometr�w na jednym �adowaniu. Uzupe�nienie 80 proc. baterii zajmie oko�o 30 minut, czyli obecny standard w stacjach szybkiego �adowania.

I.D. dysponowa�b�dzie jednostk� o mocy 125 kW, za� jego osi�gi i przede wszystkim cena por�wnywalna b�dzie do obecnego Golfa z odpowiednikiem jednostki wysokopr�nej. Oferowany dzi� najmocniejszy model z silnikiem 2.0 TDI ma 110 kW (150 KM) i kosztuje 110 790 z�otych. Bli�ej b�dzie mu do wersji GTD z silnikiem 2.0 TDI o mocy 135 kW (184 KM). Jest te� w pe�ni elektryczny e-Golf, kt�ry ma "zaledwie" 100 kW. Pami�ta� trzeba przy tym, �e w "elektrykach" moc i maksymalny moment dost�pny jest ju� w momencie ruszania samochodem.



Pierwszymi modelami z rodziny I.D. ma by� w�a�nie kompaktowy nast�pca Golfa i CROZZ (po jednym silniku na o� o ��cznej mocy 225 kW z now� generacj� przeniesienia nap�du 4Motion). Ich rynkowy debiut (r�wnie� w polskich salonach) zaplanowano ju� w 2020 roku. Dwa lata p�niej ma pojawi� si� 8-miejscowy I.D. BUZZ (r�wnie� dwa silniki o ��cznej mocy 275 kW i nap�d na wszystkie ko�a 4Motion). W tym czasie Volkswagen planuje, �e roczna sprzeda� jego pojazd�w elektrycznych osi�gnie 100 tys. egzemplarzy.

Wolumen ten b�dzie sukcesywnie, a raczej dynamicznie zwi�kszany, bo do 2025 roku w ofercie tej marki znajdzie si� a� 30 elektrycznych modeli. Dzi�ki temu roczna sprzeda� Volkswagena ma osi�gn�� milion e-samochod�w.



Prezentowane we Frankfurcie modele z rodziny I.D. charakteryzuje jeszcze jedna rzecz - bardzo oszcz�dne wn�trze. Rol� wska�nik�w i prze��cznik�w na kokpicie przejmuje niewielki ekran LCD uzupe�niony o tablet lub smartfona, cz�� obs�ugi oparta b�dzie na komendach g�osowych, lusterko wsteczne pos�u�y do wy�wietlania obrazu z kamer rozmieszczonych wok�auta, za� poszukiwan� przez nas kierownic� mo�na po prostu schowa�. A to z kolei zapowied� kolejnego kroku - w 2025 roku elektryczne modele Volkswagena dost�pne b�d� w wersji autonomicznych pojazd�w I.D. Pilot.
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry