strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Aktualności

Historyczny wzrost sprzedaży Mercedes-Benz Polska
22-12-2008, foto: Mercedes



Na kilka dni przed końcem roku Mercedes-Benz Polska podał tegoroczne, choć jeszcze nie ostateczne, wyniki sprzedaży swoich samochodów osobowych. I to nie bez powodu, bo po raz pierwszy w historii działalności firmy polscy kierowcy kupili ponad 4 tysiące aut tej marki. Rosnącą popularnością cieszą się modele B, C i M-Klasy.

Największą, bo 50% w odniesieniu do 2007 roku, dynamikę sprzedaży osiągnęłą B-Klasa. Na drugim miejscu plasuje się C-Klasa, ze wzrostem sprzedaży o 27%. Niewiele mniejszym, 26%, pochwalić się może M-Klasa.

Dużą popularnością cieszą się również ich ekologiczne odmiany oznaczone jako "BlueEFFICIENCY". Dzięki wprowadzonym zmianom, jak obniżenie masy własnej samochodu i zamontowanie opon o niskim oporze toczenia, uzyskano redukcję zużycia paliwa i emisji CO2 do środowiska. Dla porównania B-Klasa z silnikiem 1.5 ma średnie spalanie na poziomie 6,7 l/100 km (160 CO2), a ten sam silnik w wersji ekologicznej zużywa 6,3 l/100 km (150 CO2). Pozostałe parametry jak moc, przyspieszenie i prędkość maksymalna w obu przypadkach pozostają identyczne. Modele "BlueEFFICIENCY", dostępne w polskich salonach od września tego roku, oferowane są dla A, B i C-Klasy.

Ceny B-Klasy zaczynają się od 82 200 złotych, za co otrzymamy auto z silnikiem benzynowym 1.5 o mocy 95 KM. Najtańsza C-Klasa kosztuje 106 600 złotych i jest napędzana silnikiem benzynowym 1.8 156 koni mechanicznych. Reprezentująca segment SUV, M-Klasa, kosztuje od 197 tys. złotych. Za tą cenę otrzymamy auto z trzylitrowym silnikiem Diesla o mocy 190 KM. Mercedes podkreśla fakt, że cena aut "BlueEFFICIENCY" jest taka sama jak, w przypadku modeli "standardowych".

Paweł Miszkowski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu:
"Mimo nieprzewidywalnych warunków biznesowych odnotowujemy w tym roku spektakularny wzrost sprzedaży modeli Mercedes-Benz. Dysponujemy najlepszą siecią dealerską w kraju, a do tego na trudniejsze czasy przygotowaliśmy kompletną ofertę, także finansową oraz program flotowy BusinessCars. W 2008 roku trzykrotnie obniżaliśmy ceny w złotówkach, gdy spadał kurs Euro i jeszcze ani razu nie podwyższyliśmy, gdy złotówka traciła na wartości. Dzięki temu oraz świetnym produktom możemy zachowywać pozycje lidera segmentu Premium w sprzedaży samochodów do klientów"

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry