strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | JedĽ Bezpiecznie
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
JedĹş Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Zapowiedzi

Mały crossover Nissana
11-02-2010, foto: Nissan

Na trzy tygodnie przed Salon Samochodowym w Genewie, Nissan przedstawił nowy model. Jest nim Juke, niewielkie auto plasujące się w segmencie crossoverów.



Nowy model bazuje na wspólnej płycie podłogowej Nissana i Renault. Nadwozie mierzy 4135 mm długooci (przy rozstawie osi 2530 mm), 1765 mm szerokooci i 1570 mm wysokooci. Standardowo zawieszone jest na kolumnach McPhersona i belką skrętną z tyłu. W wersji z napędem 4x4 zastosowano z tyłu zawieszenie wielodrążkowe wzorowane na Qashqaiu. System All-Mode 4x4-i może maksymalnie rozdzielić moment obrotowy w stosunku 50:50, a także sterować nim pomiędzy lewym i prawym kołem tylnej osi.

Nissan nie zdradza jeszcze zawartooci poziomów wyposażenia Juke. Podaje tylko, że montowana będzie klimatyzacja automatyczna, tapicerka skórzana, kamera cofania, czy inteligentny kluczyk zapłonu silnika.

Jednym z nowatorskich rozwiązań będzie "dynamiczny system sterowania" (Dynamic Control System) składający się z centralnego wyowietlacza za pomocą którego będzie można sterować np. klimatyzacją, radioodtwarzaczem lub monitować aktualną pracę silnika lub napędu.

Auto może być napędzane silnikiem wysokoprężnym common rail 1.5 dCi 110 KM (z 6-biegową skrzynią mechaniczną) lub benzynowymi 1.6 117 KM (z 5-biegową skrzynią mechaniczną lub zmodernizowaną przekładnią CVT Xtronic), czy turbodoładowanym silnikiem 1.6i o mocy 190 KM (6-biegową skrzynią lub CVT). Ten ostatni jest jedynym modelem z napędem na 4 koła.

Latem Juke trafi najpierw do sprzedaży w Japoni, a jesienią do Europy i USA. Jego produkcja odbywać się będzie w Oppama (Japonia) i Sunderland (Anglia).



Colin Dodge, kierujący działalnoocią firmy Nissan w Afryce, na Bliskim Wschodzie, w Indiach i w Europie:
"Przez ostatnie pięć lat odnotowaliomy znaczny wzrost na zatłoczonym europejskim rynku. Udało nam się to, ponieważ odważyliomy się zakwestionować tradycyjne wzorce w segmentach C i D. Staliomy się za to pionierami w segmencie crossoverów. Pierwszy był Murano. Po nim przyszedł czas na Qashqaia, którego masowa sprzedaż znacznie przewyższyła nasze oczekiwania. W ciągu niespełna trzech lat w Europie kupiło go ponad pół miliona osób".

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry