portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - wyposażenie samochodu

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Zapowiedzi | Hyundai i30 Wagon

Czas na nowe kombi Hyundaia
09-05-2017 | tekst: Jarosław Sylwesiuk | foto: archiwum

Jedną z ważniejszych nowości tegorocznego salonu samochodowego w Genewie była III-generacja i30 w nadwoziu kombi. Miesiąc przed premierą w polskich salonach Hyundai podał szczegółową specyfikację i ceny.





Nowy i30 Wagon (kombi) trafi do sprzedaży w Polsce w połowie czerwca 2017 roku. Podobnie jak oferowany już hatchback dostępny będzie w czterech wersjach wyposażenia: Classic Plus, Comfort, Style i Premium. Różnic pomiędzy obiema wersjami nadwozia nie będzie. I tak standardowe wyposażenie kombi obejmuje m.in. system autonomicznego hamowania przy niskich prędkościach (tryb miejski), asystenta utrzymania wybranego pasa ruchu oraz elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, w których obudowie zintegrowano kierunkowskazy.

W topowej wersji wyposażenia Premium ze skrzynią manualną dostępny będzie opcjonalny "Pakiet bezpieczeństwo" (4100 złotych) zawierający poduszkę kolanową kierowcy, asystenta monitorowania martwego pola w lusterkach bocznych, system autonomicznego hamowania rozszerzony o funkcję wykrywania pieszego i ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu samochodu. W modelach z automatyczną przekładnią dopłata do tego pakietu wynosi 5500 złotych, za co dodatkowo otrzymamy inteligentny tempomat.



Dla wersji Classic Plus przygotowano te same pakiety promocyjne. Wybierając Business (1100 zł) otrzymamy skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, regulację podparcia lędźwiowego dla kierowcy i system bluetooth. W pakiecie LED (1200 zł) znalazły się światła do jazdy dziennej LED, funkcja statycznego doświetlania zakrętów oraz reflektory przeciwmgłowe.

Nawigacja z 8-calowym ekranem dotykowym, kamerą cofania, aktualizacją map i systemem bezprzewodowego ładowania smartphona oferowana jest opcjonalnie do wersji Comfort (6000 zł), Style (3300 zł) i Premium (3200 zł).



Kombi ma 4585 mm długości przy rozstawie osi wynoszącym 2650 mm, 1795 mm szerokości i 1475 mm wysokości (relingi w standardzie). Podstawowa pojemność bagażnika (z podwójną podłogą w standardzie) wynosi 602 litry. Po złożeniu dzielonych oparć kanapy wzrasta maksymalnie do 1650 litrów. Dla porównania wartości te dla bagażnika hatchbacka wynoszą odpowiednio 395 i 1301 litrów.

W gamie jednostek napędowych, w porównaniu do hatchbacka, nie ma najsłabszej wersji silnika wysokoprężnego 1.6 CRDI (95 KM). Ofertę otwiera 3 cylindrowy silnik benzynowy T-GDI o pojemności jednego litra i mocy 120 koni mechanicznych. Pozostałe mają po 4 cylindry: 1.4 MPI (100 KM) i 1.4 T-GDI (140 KM). Uzupełnia je jeden silnik wysokoprężny 1.6 CRDI o mocy 110 lub 136 KM. Każdy z nich współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. 7-stopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia 7DCT montowana jest do obu diesli i najmocniejszego silnika benzynowego.

W dostępnych kolorach nadwozia jest patriotycznie - podstawowym jest Polar White i Engine Red. Za wybór jednego z siedmiu metalicznych lub z trzech perłowych lakierów dopłacić trzeba 2300 złotych.

Bazowa wersja i30 Wagon (1.4 MPI w wersji Classic Plus) kosztuje 69 700 złotych. W porównaniu z identycznym hatchbackiem za większy bagażnik dopłacić trzeba 4 tys. złotych. Identycznie jest we wszystkich konfiguracjach kombi. Topowy model z silnikiem 1.6 CRDI 136 KM 7DCT w wersji Premium kosztuje więc 110 500 złotych.

Na kombi rodzina III-generacji i30 się nie zakończy. Pod koniec tego roku Hyundai zapowiada uzupełnienie gamy o sportową wersję N z silnikiem o mocy 250 KM, zaś w przyszłym roku ma się jeszcze pojawić model w nadwoziu fastback!
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry