portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - wyposażenie samochodu
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane
POLSKIE DROGI | Domknięcie przebiegu drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
SALON SAMOCHODOWY
Zapowiedzi | Peugeot 308 R HYbrid

Lew w sk�rze hot-hatcha
16-04-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum i Peugeot

Oferta Peugeota 308 wzbogaca si� o pot�n� i jednocze�nie ekologiczn� wersj�. Pod mask� mie�ci si� a� pi��set koni mechanicznych generowanych przez trzy silniki.



Rok temu na salonie w Genewie wybrano Car of the Year 2014. Zosta� nim Peugeot 308, co zbieg�o si� z jego premier� w nadwoziu kombi (czytaj tak�e: Wymarzony debiut). I to on stan�� w centralnym miejscu stoiska tej marki. W tej sytuacji, niczym w cieniu, znalaz�a si� zapowied� odmiany 308 R HYbrid.

W ko�cu nadchodzi czas na rozpocz�cie i jej produkcji. Za projekt odpowiada oddzia� Peugeot Sport, co ju� definiuje charakter auta. Pod mask� znalaz�a si� - zapowiadana te� przed rokiem - kombinacja silnika benzynowego z elektrycznym. Jednostka spalinowa - zapo�yczona z modelu RCZ R (czytaj tak�e: Mocarny lew) - ma 1.6 litra pojemno�ci i moc 270 KM. Z kolei ka�dy z silnik�w elektrycznych generuje moc 115 KM. Daje to razem 500 koni mechanicznych przy maksymalnym momencie obrotowym 730 Nm i zapewnia uzyskanie "setki" w czasie 4 sekund.

W okie�zaniu tej mocy pomaga rozmieszczenie silnik�w elektrycznych. Jeden z przodu, drugi z ty�u i tak mamy nap�d - przenoszony przez 6-biegow� skrzyni� manualn� - na cztery ko�a. Dodatkowo s� one wykorzystywane podczas hamowania, nawet z maksymalnej - ograniczonej elektronicznie - pr�dko�ci 250 km/h. Wed�ug producenta takie rozwi�zanie nie tylko wyd�u�a �ywotno�� tarcz i klock�w z czerwonymi zaciskami, ale skraca te� drog� hamowania. Przy okazji odzyskana energia pod�adowuje baterie.



Kolejna modyfikacja obj�a poszerzenie, o 80 mm, rozstawu osi i przeniesienie �rodka ci�ko�ci. W miejscu zbiornika paliwa, pod kanap�, znalaz�y si� akumulatory. Z kolei pod pod�og� baga�nika schowano 50-litrowy zbiornik na benzyn�, a pod nim umieszczono silnik benzynowy z oprzyrz�dowaniem. Ca�o�� osadzono na 19-calowych felgach z oponami w rozmiarze 235/35.

Zmieniono te� kszta�t - wykonanego z w��kien mineralnych - przedniego zderzaka, w kt�rym znalaz�y si� dwa du�e wloty powietrza. Ich odpowiedniki znalaz�y si� tak�e z ty�u, a ich rol� jest szybsze odprowadzenia ciep�a z uk�adu nap�dowego.

Wn�trze przeznaczono dla czterech os�b, dla ka�dej z nich przygotowano kube�kowy fotel. Z przodu kr�luje i-Cockpit, ale jest to ju� znane z innych modeli Peugeota rozwi�zanie. Wi�ksz� uwag� przykuwa struktura deski, kt�r� wykonano z cyfrowo uzyskanego materia�u. Jego pr�bk� zaprezentowano jesieni� ubieg�ego roku na salonie w Pary�u w futurystycznym projekcie Quartz (czytaj tak�e: Podr� w dalek� i bli�sz� przysz�o��, cz�� 1).

Kierowca ma do wyboru cztery tryby jazdy - ZEV (elektryczny nap�d na ty�), Road (moc czerpana jest g��wnie z silnika benzynowego), Track (po��czenie benzynowego z elektrycznym z ty�u) i Hot Lap (jednoczesne korzystanie ze wszystkich 3 jednostek). Dzi�ki stacji szybkiego �adowania nape�nienie baterii trwa 45 minut.



Prezentowany przed rokiem w Genewie concept car pomalowany by� na dwa kolory. Ostatecznie pozostawiono takie rozwi�zanie, ale czerwony zast�piono niebieskim lakierem z domieszk� opalizuj�cych pigment�w i drobinek szk�a. Bez zmian pozosta� czarny i matowy ty�.

Nie znamy jeszcze ceny, dok�adnej specyfikacji i daty rynkowego debiutu Peugeota 308 R HYbrid.

 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry