portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Renault Symbioz - wyposażenie samochodu
KARTKA Z PODRÓŻY | Malowane kwiaty na domach i muzeum na wykopaliskach
TESTY | Pierwsze wrażenia - Symbioz, rynkowy następca Renault Megane

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
SALON SAMOCHOWY
Zapowiedzi | Volkswagen Polo facelifting

Wiosenna odnowa
29-01-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: Volkswagen i archiwum

Oficjalna prezentacja odmłodzonego Polo będzie miała miejsce na marcowym salonie samochodowym w Genewie. Dziś Volkswagen ujawnił więcej szczegółów na jego temat.



Przeniesienie na Polo stylistyki Golfa VII-generacji wydaje się aż nadto oczywiste. Auto urosło o zaledwie 2 mm (2470 mm) zachowując ten sam rozstaw osi (2470 mm). Zmieniono przy tym proporcje - w przednim zwisie dodano 5 mm, a z tyłu odjęto 3 mm. Pozostawiono również tą samą szerokość (1682 mm) i wysokość (1453 mm).



Polo oferowane będzie nadal w 3- i 5-drzwiowym nadwoziu. Podstawową gamę, poza Crossem na 17-calowych felgach, uzupełni wersja ekologiczna z pakietem BlueMotion (po raz pierwszy z silnikiem benzynowym) i mocniejsza GTI (180 lub 192 KM). Kompromisem dwóch ostatnich cech będzie BlueGT z systemem aktywnego zarządzania pracą cylindrów i mocą 150 koni mechanicznych.

Wśród jednostek napędowych oferowany będzie silnik benzynowy 1.0 MPI (60 i 75 KM) oraz 1.2 TSI (90 i 110 KM). Jedynym silnikiem wysokoprężnym będzie 3-cylindrowy, turbodoładowany 1.4 TDI o mocach 75, 90 i 105 KM. Do współpracy z nimi przeznaczono 5- i 6-biegową skrzynię manualną, przekładnia DSG będzie wymagała dopłaty. Podobnie jak zawieszenie Sport Select, które tym samym debiutuje w Polo.



Podczas jazdy kierowcę może wspierać aktywny tempomat, system Front Assist, funkcja awaryjnego hamowania przy prędkości do 30 km/h, hamulec multikolizyjny oraz czujnik rozpoznający zmęczenie.

Na środku kokpitu królować może ekran dotykowy z systemem MirrorLink. Posłuży on m.in. do odbioru radia internetowego.



Jak zapowiada producent cena odmłodzonego Polo będzie zbliżona do obowiązującejobecnie. W Polsce najtańszy model 3-drzwiowy kosztuje 51 530 złotych. Zmiana modeli na rynku nastąpi w maju.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry