Czwarty model w gamie Polo 17-06-2010, foto: Volskwagen
Po wersjach podstawowej, BlueMotion i GTi do gamy nowego Polo dołączył Cross. Model dostępny jest wyłącznie z nadwoziem 5-drzwiowym.
Zewnętrznie Cross różni się od pozostałych wersji Polo podniesionym o około 15 mm zawieszeniem oraz plastikowymi nakładkami na zderzaki, nadkola i drzwi, które chronią lakier przed porysowaniem. Dodano do niego również pakiet stylistyczny "Cross" obejmujący zmieniony kształt przedniego zderzaka, poszerzone nadkola oraz czarną osłonę wlotu powietrza z chromowanym obramowaniem. Opony w rozmiarze 215/40 R17 osadzono na 17 calowych obręczach ze stopu metali lekkich typu "Budapest".
Nadwozie dostępne jest w 6 kolorach, w tym Magma Orange i Terra Beige Metallic, które specjalnie zostały wybrane dla tego modelu. Na kolor nadwozia pomalowano również górną część zderzaków, lusterka zewnętrzne oraz klamki w drzwiach. Z kolei słupki B i C oraz obramowanie okien pokryto błyszczącym czarnym lakierem.
Seryjne wyposażenie Crossa - podobnie jak wszystkich wersji Polo - obejmuje m.in. dwie przednie i dwie boczne typu Thorax, ABS i ESP i dodatkowo m.in. sportowe fotele z przodu, asymetrycznie dzieloną kanapę (40:60), mocowania fotelików Isofix na skrajnych miejscach z tyłu, komputer pokładowy, ektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, kontrolkę ciśnienia w oponach.
Wśród opcji promowany jest pakiet "Cool&Sound I" zawierający półautomatyczną klimatyzację "Climatic" oraz system radiowy RCD 210. Za dopłatą dostępny jest także wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera oraz kurtyny.
Auto oferowane jest z czteroma jednostkami napędowymi. Silniki benzynowe mają pojemność 1.2 (TSI 105 KM) i 1.4 (85 KM), zaś wysokoprężny 1.6 z wtryskiem bezpośrednim i Common Rail (TDI) dysponuje mocą 90 lub 105 KM. Fabrycznie montowana jest 6-biegowa skrzynia manualna, a opcjonalnie dwusprzęgłowa przekładnia DSG.
Najtańszy model Volkswagena Cross Polo - z silnikiem 1.4 - kosztuje 53 390 złotych.