Elektryczny i-MiEV dostępny już w Polsce 16-10-2010, foto: archiwum
W kilka dni po europejskiej premierze i-MiEV w Paryżu auto pojawiło się w ofercie polskiego przedstawiciela Mitsubishi. To pierwszy seryjnie produkowany model wyłącznie z napędem elektrycznym.
Jeszcze przed oficjalną premierą tego auta sprzedano w Polsce 24 egzemplarze. Prawie wszystkie nabyły spółki z braży energetycznej, jedynym wyjątkiem jest biuro rozwoju utrzymywanego w tajemnicy miasta. Jednak na odbiór indywidualnie zamówionego auta poczekać trzeba do wiosny 2011 roku.
Europejska wersja auta różni się od japońskiej, która oferowana jest od połowy 2009 roku. Zmiany objęły m.in. powiększenie przedniego zderzaka i przebudowę tylnego, większe lusterka zewnętrzne oraz wprowadzenie na wyposażenie fabryczne bocznych i kurtynowych poduszek powietrznych, kontrolki niezapiętych pasów, uchwytów do mocowania fotelików dziecięcych typu Isofix oraz systemu kontroli stabilności jazdy (ASC).
Czteroosobowy i-MiEV mierzy 3475 mm długości (rozstaw osi 2550 mm), 1475 mm szerokości i 1610 mm wysokości. Bagażnik ma 227 litrów objętości, a po złożeniu oparć kanapu (50:50) pomieści 860 litrów. Całkowita masa pojazdu wynosi 1110 kg, a jego maksymalne obciążenie 1450 kg.
Napęd auta stanowi silnik elektryczny o mocy 67 KM (49 kW) dysponującym maksymalnym momentem obrotowym 180 Nm w zakresie od 0-2000 obr/min. Napęd na przednią oś przenoszony jest poprzez automatyczną skrzynię biegów z przełożeniami: P - parking, R - reverse, N - neutral i D - drive. Auto rozpędza się maksymalnie do 130 km/h i przyspiesza do 100 km/h w czasie 15,9 sekundy.
Źródło zasilania stanowią akumulatory litowo-jonowe o napięciu 330 V i pojemności 16 KWh. Przy użyciu gniazdka domowego ich ładowanie zajmuje od 6 od 9 godzin, natomiast na tzw. "szybkie ładowanie" wystarczy 30 minut. Według danych producenta pełne ładowanie pozwala na pokonanie dystansu 150 km.
i-MiEV oferowany jest w jednej wersji wyposażenia. Na jego liście znajdziemy m.in. 6 poduszek powietrznych, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa (przednie z napinaczami i ogranicznikami napięcia), klimatyzację manualną, przednie lampy przeciwmgłowe ze światłami do jazdy dziennej, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz układ ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania, aktywną kontrolę trakcji i stabilizacji pojazdu.
W Polsce elektryczny model Mitsubishi wyceniono na 160 800 złotych. Dopłata do lakieru metalik to wydatek kolejnych 1600 złotych. Gwarancja - łącznie z elementami układu napędowego - wynosi 5 lat z ograniczeniem przebiegu do 100 tys. kilometrów.