strona główna
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
czytaj także
Aktualności

Eos w nowej odsłonie
22-11-2010, foto: Volkswagen

Na trwającym właśnie Auto Show w Los Angeles miał miejsce światowy debiut Volkswagena Eosa. W polskich salonach, ten coupe-cabriolet, pojawi się już w lutym przyszłego roku.



Zewnętrznie nowy model wyróżnia się zmienionym reflektorami, które w wersji z bi-ksenonami wyposażono w światła do jazdy dziennej z diodami LED. W tą samą technologię wyposażone są lampy tylne i światło stopu. Pozostałe zmiany dotyczą atrapy chłodnicy, kształtu tylnego zderzaka oraz oferty obręczy kół ze stopów lekkich.

Wewnątrz zmieniono elementy kokpitu i tapicerki oraz dodano elementy chromowane.
Ciekawostką jest skórzana tapicerka siedzeń, której powierzchnia odbijpa promienie słoneczne chroniąc ją tym samym przed nagrzaniem.

Wśród nowinek technicznych pojawi się komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem, układ świateł Light Assist, II-generacja systemu Park Assist z systemem Park Pilot ułatwiającym teraz parkowanie także prostopadłe do osi jezdni oraz bezkluczykowy system Keyless Access.

Ten ostatni służy także do zdalnego otwierania i zamykania pięcioczęściowego dachu. Cała operacja - w jedną stronę - zajmuje 25 sekund.



W odróżnieniu od rynku amerykańskiego, w Europie Eos oferowany będzie z 4 jednostkami napędowymi. Trzy pierwsze to silniki benzynowe TSI 1.4 (o mocy 122 lub 160 KM) i 2.0 (210 KM) oraz dwulitrowy silnik wysokoprężny TDI (140 KM).

Silniki te - w zależności od wersji - zostały fabrycznie lub opcjonalnie wyposażone w system Start-Stop oraz funkcję odzyskiwania energii z procesu hamowania, co bezpośrednio przekłada się na redukcję zużycia paliwa i emisję dwutlenku węgla. Wówczas na masce auta pojawia się emblemat BlueMotion Technology. Według przykładowych danych producenta średnie zużycie paliwa w modelu z silnikiem 2.0 TDI 140 KM wynosi 4,8 l/100 km.

Więcej szczegółów dotyczących wyposażenia auta poznamy zapewne przed polską premierą auta.