strona główna
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
czytaj także
Aktualności

Europejski debiut nowego Outlandera rozpoczyna się od Polski
16-11-2009, foto: Mitsubishi

Nowy Mitsubishi Outlander zadebiutował już w Azji i Australii. Pierwszym krajem w Europie,w którym rozpoczęła się jego sprzedaż jest Polska.



Wybór Polski na kraj europejskiej premiery nowego Outlandera jest efektem rosnącej popularności tego modelu w naszym kraju. Według danych polskiego przedstawiciela Mitsubishi, firmy MMC Car Poland, od kwietnia 2007 roku jego sprzedaż systematycznie rosła z miesiąca na miesiąc. Tylko w tym roku - od stycznia do października, sprzedano jego 2394 egzemplarze. W rezultacie stanowi to 12 proc. polskiego rynku z segmencie SUVów.

W stosunku do poprzednika nowy Outlander różni się m.in. nową stylistyką przedniej części, na której dominuje chłodnica "Jet Fighter" (nawiązująca do modelu myśliwca F-2, który produkowany był przez Mitsubishi Heavy Industries), nowymi zderzakami z tyłu oraz nowym rozmieszczeniem zegarów na kokpicie. Jest on także dłuższy o 2,5 centymetra i mierzy teraz 4665 mm.



Debiutujący model oferowany jest z silnikiem wysokoprężnym 2.0 DID z 6-biegową skrzynią mechaniczną. W pierwszym kwartale 2010 roku pojawi się nowa jednostka benzynowa o pojemności 2 litrów z napędem na jedną oś oraz z 5-biegową skrzynią mechaniczną lub 6-stopniową przekładnią CVT. Kolejnymi jednostkami będę: silnik benzynowy 2.4 z przekładnią CVT oraz turbodoładowany diesel 2.2 DID z dwusprzęgłową skrzynią TC-SST.

Nowy Outlander dostępny jest w wersji 5 i 7 osobowej oraz z homologacją ciężarową. Wśród modeli 5-osobowych wybrać można wersje wyposażenia Invite lub Intense, a spośród 7-osobowych: Intense+ lub Instyle. Każda z nich posiada 6 poduszek powietrznych, ABS z EBD, aktywną stabilizację toru jazdy i trakcji (ASTC), elektrycznie sterowane szyby, automatyczną klimatyzację oraz tylne lampy z diodami LED.

Auto zyskało także bogatsze wyposażenie. Na jego liście znajdują się m.in. adaptacyjne reflektory biksenonowe z doświetleniem zakrętów (AFS), system wspomagania ruszania na wzniesieniu (HAS), system sygnalizowania nagłego hamowania (ESS) oraz zmodyfikowany system kontroli pojazdu (ETACS).

Obecnie najtańszy model kosztuje 102 990 złotych, a najdroższy 130 990 złotych.