strona główna
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
czytaj także

Aktualności

Fiat 500C trafił na polski rynek
12-06-2010, foto: Fiat

W trzecią rocznicę rynkowego debiutu Fiata 500 na polski rynek trafia jego wersja ze składanym dachem. Z opóźnieniem, bo model 500C zadebiutował ponad rok temu na Salonie Samochodowym w Genewie.

Wersja cabrio odróżnia się m.in. szerszą szybą przednią oraz przeprojektowanymi słupkami pod kątem konstrukcji składanego dachu. Ten zaś nie składa się tak jak w typowych kabrioletach. Jest to raczej elektrycznie zwijana płócienna roleta oparta na stałych łukach łączących przednie i tylne słupki. Warto podkreślić, że w porównaniu do hatchbacka zabiera on zaledwie 3 litry z pojemności bagażnika (182 litry).

Nadwozie 500C zaprojektowano od nowa pod kątem wytrzymałości na zderzenia czołowe. Usztywniono w nim kabinę pasażerską, a przednia część maski posiada strefy o wysokiej zdolności pochłaniania energii. W testach zderzeniowych EuroNCAP Fiat 500 jako pierwsze kompaktowe auto poniżej 4 metrów otrzymało 5 gwiazdek.



W Polsce cabrio Fiata oferowane jest w dwóch poziomach wyposażenia: Pop i Lounge. Każde z nich posiada m.in. 7 poduszek powietrznych (w tym kolanową dla kierowcy), przednie pasy z podwójnymi napinaczami, reflektory do jazdy dziennej DRL, elektrycznie regulowane szyby, czujniki parkowania oraz ABS z EBD.

Bogatszą wersję wyróżnia m.in. klimatyzacja manualna, skórzana kierownica i 15 calowe obręcze ze szprychami w stylu lat 60. W cenie auta otrzymamy także pakiet "Chromo", czyli liczne nakładki chromowane na karoserii auta.

Podobnie jak w modelu 500, tak i tutaj mamy bogatą ofertę personalizacji swojego egzemplarza. Fiat oferuje bowiem ponad 100 dedykowanych akcesoriów, a wśród nich naklejki na karoserię.



Napęd auta stanowić może jeden z dwóch silników benzynowych 1.2 (69 KM) lub 1.4 16V (100 KM) bądź nowy turbodiesel 1.3 Multijet z DPF, który dysponuje mocą 75 lub 95 KM. Współpracują one z 5-biegową skrzynią mechaniczną, wyjątkiem jest tylko najmocniejsza jednostka benzynowa, w której skrzynia ma 6 biegów. Opcjonalnie "benzyniaki" można zamówić z automatyczną przekładnią Dualogic.

Najtańszy model "pięćsetki" ze składanym dachem (1.2 8V 69 KM) kosztuje 54 500 złotych. Najdroższy wersja to Lounge ze standardowym systemem Start/Stop i silnikiem wysokoprężnym 1.3 Mjet o mocy 95 KM. Trzeba za nią zapłacić 72 500 złotych.