strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Aktualności

Kolejne dwa modele Fiata ze znaczkiem Skorpiona
17-06-2010, foto: Fiat

500C i Punto Evo to kolejne dwa modele Fiata, za których usportowienie zabrała się firma Abarth. Oba dostępne są już na rynku włoskim, a na kolejne w Europie wprowadzane będą sukcesywnie.



Abarth 500C napędzany jest turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.4 T-Jet o mocy 140 KM, który osiąga maksymalny moment obrotowy 206 Nm przy 2 tys. obr./min. Współpracuje z nim 5-biegowa skrzynia "Abarth Competizione" MTA z możliwością sterowania za pomocą przełączników przy kierownicy. Auto przyspiesza do "setki" w 7,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 205 km/h.

Kolejne modyfikacje objęły m.in. obniżone zawieszenie oraz układ kierowniczy z trybem "Sport" i przyciskiem "Sport/Overboost", który zmniejsza siłę jego wspomagania przy jednoczesnym zwiększeniu ze 180 do 206 Nm momentu obrotowego silnika.

Na wyposażeniu seryjnym auta znalazło się m.in. 7 poduszek powietrznych oraz szereg układów elektronicznych - ABS z EBD, ESP z ASR i systemów wspomagających ruszanie pod górę i hamowanie awaryjne.



W przypadku Punto Evo zamontowano silnik benzynowy MultiAir 1.4 o mocy 165 KM, który został turbodoładowany za pomocą sprężarki Garrett GT1446 o stałej geometrii łopatek. Osiąga on maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 2250 obr./min., prędkość maksymalną 213 km/h i przyspiesza do 100 km/h w czasie 7,5 sekundy. Ponadto został wyposażony w system "Stop&Start" i 6-biegową skrzynię mechaniczną ze wskaźnikiem zmiany biegów GSI i przełącznikiem trybu sportowego Abarth (Driving Sport Switch).

Obniżono w nim również zawieszenie, dodano wspomaganie kierownicy z trybem sportowym, w układzie hamulcowym zastosowano elektronicznie sterowany samoblokujący mechanizm różnicowy i osadzono na oponach 215/45R17 z obręczami ze stopów lekkich.

Oba modele wyposażono m.in. w system TTC (Torque Transfer Control). Jest to system blokowania mechanizmu różnicowego, którego procentowa wartość uzależniona jest m.in. od prędkości, kątu skrętu kół, czy znoszenia z kierunku jazdy.

W ofercie wskrzonego niedawno Abartha dostępne jest także Grande Punto i "pięćsetka".

www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także:

Salon samochodowy
· Fiat będzie produkować samochód dla... Opla 30-11-2010
· Grupa Fiata na salonie w Paryżu 02-10-2010
· Abarth 500C i Punto Evo trafiły do salonów Fiata 17-08-2010
· Milionowy model Doblo z Turcji 31-07-2010
· Kolejne dwa modele Fiata ze znaczkiem Skorpiona 17-06-2010
· Fiat 500C trafił na polski rynek 12-06-2010
· Ceny Fiata Punto Evo w polskich salonach 04-11-2009
· Abarth oficjalnie powraca do salonów Fiata 26-11-2008

Akcje przywoławcze do serwisów
· Fiat Doblo 02-08-2010
· Fiat Panda 02-08-2010
· Fiat Punto 20-11-2009
· Fiat Punto Evo 25-05-2010
· Fiat Scudo 19-05-2010

Technika
· Nowy silnik wysokoprężny w pięćsetkach 26-11-2009

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry