strona główna
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
czytaj także

Aktualności

Megane CC już w Polsce
19-06-2010, foto: Renault

Gamę nowego Renault Megane zamyka model CC, czyli coupe-cabrio. Model ten został właśnie wprowadzony do sprzedaży w Polsce.

Nowe Megane CC homologowane jest dla 4 osób. Auto mierzy 4485 mm długości przy rozstawie osi 2609 mm, 1811 mm szerokości i 1434 mm wysokości.

Zmiana z coupe na cabrio zajmuje 21 sekund. Tyle czasu potrzeba na całkowite złożenie szklanego dachu. Po tym manewrze pozostaje do dyspozycji 211 litrów pojemności bagażnika - przy złożonym dachu mamy 417 litrów.

Nowe CC oferowane jest tylko z jednym poziomem wyposażenia Privilege. Znajdziemy w nim m.in. przednie (pasażera z możliwością dezaktywacji) i boczne (ich rozmiar chroni zarówno miednicę, jak i głowę) poduszki powietrzne oraz poduszki w siedziskach przednich foteli, które zapobiegają wysunięciu się z pod pasów przy zderzeniu czołowym. Na wszystkich miejscach zamontowano 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia (z przodu dodatkowo z napinaczami dostosowującymi się do siły zderzenia), przednie fotele wyposażono w aktywne zagłówki chroniące przed urazami kręgów szyjnych z regulacją wysokości i kąta nachylenia, a na tylnej kanapie umieszczono 2-punktowe mocowania fotelików typu Isofix. Za tylnymi siedzeniami schowano pirotechniczne pałąki przeciwkapotażowe, które w przypadku wykrycia przed komputer pokładowy możliwości dachowania są automatycznie wysuwane. Na systemy elektroniczne składają się m.in. układy ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania AFU oraz ESP z ASR i funkcją podsterowności.

Wśród opcji znalazły się m.in. system kontroli ciśnienia w oponach, reflektory bi-ksenonowe ze spryskiwaczami i funkcją doświetlania zakrętów, automatyczny włącznik świateł mijania oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu.

Do napędu CC przeznaczono dwa silniki benzynowe 1.4 16V TCe (130 KM) i 2.0 16V (140 KM) oraz jeden wysokoprężny 1.9 dCi z filtrem cząstek stałych FAP (130 KM). Najmocniejszy z nich współpracuje z bezstopniową przekładnią X-Tronic CVT, pozostałe zaś z 6-biegową skrzynią mechaniczną.

Podstawowy model kosztuje 99 900 złotych, o 5 tysięcy więcej zapłacić trzeba za auto z automatem CVT. Najdroższy jest diesel - wyceniono go na 110 100 złotych.

Megane CC powstaje we Francji, w fabryce zlokalizowanej w Douai. W tym samym miejscu produkowany jest Scenic i Grand Scenic.