strona główna
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
czytaj także
Aktualności

Nowa Laguna z 4 kołami skrętnymi
06-12-2010, foto: archiwum

W salonach sprzedaży Renault zadebiutowała Nowa Laguna. Wraz z nią poszerzono dostępność wersji z układem jezdnym 4Control.

Auto, tak jak poprzednio, oferowane jest w dwóch wersjach nadwozia - liftback i kombi oznaczanego w Renault jako Grandtour. Oba różnią się między sobą długością - odpowiednio 4695 i 4803 mm - oraz pojemnością bagaznika - standardowo mierzy on 450 i 508 litrów.

Pomimo tych różnic bez zmian pozostaje rozstaw osi - wynoszący 2756 mm. W obu modelach wysokość mierzy 1445 mm i szerokość 2060 mm.

Model - podobnie jak wcześniej wersję GT i Coupe - wyposażono w układ jezdny 4Control. Umożliwia on na skręt nie tylko przedniej, ale i tylnej osi. Rozwiązanie to, oprócz mniejszego promienia skrętu, zapewnia lepszą trakcję podczas wykonywania manewrów i pokonywania zakrętów, a przede wszystkim podnosi poziom bezpieczeństwa czynnego.

Auto oferowane jest w czterech poziomach wyposażenia: Expression, Tech Run, Bose Edition i Initiale. Każda z nich posiada m.in. 6 poduszek powietrznych, sygnalizację niezapiętych pasów dla wszystkich miejsc, sterowane elektrycznie szyby przód i tył, mocowania fotelików typu Isofix na skrajnych miejscach tylnej kanapy oraz rozbudowane układy ABS i ESP.

W gamie jednostek napędowych oferowane są dwulitrowe silniki benzynowe o mocy 140 16V(dostosowany także do zasilania bioetanolem E85) i turbodoładowany 170 KM. Wśród silników wysokoprężnych dostępny jest 1.5 o mocy 110 KM i 2.0 dysponujący mocą 130, 150 lub 175 KM. Wszystkie współpracują z 6-biegową skrzynią manualną. Wyjątkiem są najmocniejsze wersje - benzyna i diesel - w których znajdziemy automat o 6-przełożeniach.

Wspomniany układ jezdny 4Comfort dostępny jest - jako opca - jedynie w wersji Bose Edition i to tylko z mocniejszymi silnikami.