strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Aktualności

Nowa generacja Volkswagena T5
20-11-2009, foto: Volkswagen

Kolejna generacja Volkswagena T5 trafiła właśnie na rynek. Oferta obejmuje wersje Transportera, Multivana, Caravelle oraz Californię.



Sylwetki aut przeszyły modernizację. Zmieniono m.in. cały przód nadwozia, opracowano pod kątem aerodynamicznym kształt lusterek bocznych, wprowadzono nowe obręcze kół, a z tyłu zamontowano nowe światła. Wewnątrz zmieniono m.in. kształt pojedynczych foteli i trójramiennej kierownicy, na nowym kokpicie zegary - otoczone teraz chromowanym pierścieniem - zyskały podświetlenie w kolorze białym, zoptymalizowano pracę układu wentylacji i klimatyzacji oraz wprowadzono nowy sprzęt audio i do nawigacji.

W nowej generacji T5 pojawiają się 4 silniki wysokoprężne TDI z Common Rail, które zastępują dotychczasowe jednostki z pompowtryskiwaczami. Według danych producenta pozwoliło to na redukcję zużycia paliwa do 20 proc., a co za tym idzie obniżenia emisji CO2.

Wszystkie silniki mają pojemność 2 litrów - w gamie jednostek wysokoprężnych dysponują mocą 84, 102, 140 i 180 KM, a jedyny benzynowy ma 115 KM. Do współpracy z nimi przeznaczono 5- i 6-biegową skrzynię mechaniczną oraz przekładnię DSG. Na zestawie zegarów w modelach ze skrzynią manualną zainstalowanno wskaźnik podpowiadający kierowcy optymalny moment zmiany biegów.

W miejsce montowanej dotychczas przekładni automatycznej wprowadzono dwusprzęgłową DSG z 7-przełożeniami. Opcjonalnie dostępny jest stały napęd na cztery koła (4Motion) z regulowanym elektronicznie sprzęgłem Haldex IV generacji.

Wśród rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo należy wymienić nowe, seryjnie montowane ESP, układ stabilizujący przyczepę oraz system ułatwiający ruszanie pod górę. Wśród opcji wybrać można system Side Assist, który ostrzega kierowcę przed pojazdami znajdującymi się w tzw. martwym polu, statyczne światła doświetlające zakręty, kamerę cofania oraz wskaźnik spadku ciśnienia w oponach.

Modele T5 nowej generacji produkowane są w Hanowerze oraz Poznaniu. Niektóre z nich trafiły już do sprzedaży, pozostałe wprowadzane będą stopniowo od 2010 roku. W sumie będzie można wybierać z 460 kombinacji wersji nadwozia, wyposażenia i silników.

www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także:

Aktualności
· Diody LED w najmniejszych Volkswagenach 15-12-2010
· Eos w nowej odsłonie 22-11-2010
· Czwarty model w gamie Polo 17-06-2010
· Polo Światowym Samochodem Roku 2010 03-04-2010
· Ciężarowy Touran 05-03-2010
· Oficjalne wręczenie statuetki COTY 2010 26-01-2010
· Nowy pickup Volkswagena 03-12-2009
· Plebiscyt Car Of The Year 2010 rozstrzygnięty 30-11-2009
· Dwa Volkswageny ze znaczkiem R 28-11-2009
· Nowa generacja T5 20-11-2009
· Volkswagen Polo BlueMotion 19-09-2009
· Tiguan z homologacją ciężarową 24-07-2009
· Volkswagen Caddy 4motion już w salonach 02-02-2009
· Promocje w salonach Volkswagena 08-01-2009
· Nowy Golf z napędem na cztery koła 15-12-2008

Zapowiedzi
· Nowy Touran zadebiutował w Lipsku 12-04-2010
· Volkswagen Golf Variant 26-05-2009
· Volkswagen Polo BlueMotion 05-03-2009

Prezentacje
· Nowy Golf Variant 07-10-2009

Nasze testy
· Volkswagen Tiguan "Recepta na samochód uniwersalny" 01-01-2008

Technika
· WOKS, nowe rozwiązanie w Golfie VI 09-12-2008
· Nowy silnik w modelach Volkswagena 25-11-2009

Sport
· Volkswagen w Dakarze 2011 23-04-2010
· Sainz zwycięzcą Rajdu Dakar 2010 17-01-2010
· Dakarowy team Volkswagena w liczbach 30-12-2009
· Volkswagen szykuje się na Dakar 24-11-2009
· Volkswagen potwierdza swój udział w Rajdzie Dakar 2010 11-03-2009
· Volkswagen triumfuje w Rajdzie Dakar 19-01-2009

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry