Aktualności
Nowy image Peugeot
11-01-2010, foto: Peugeot
W tym roku Peugeot obchodzi 200 rocznicę istnienia. Z tej okazji firma odświeża swój znak firmowy i dodaje mu nowe hasło.

Firma mechaniczna Jeana Pierre Peugeota powstała w 1810 roku w miejscowości Herimoncourt we Francji. Pierwowzór znanego do dziś Lwa pojawił się po raz pierwszy w znaku firmowym w 1858 roku.
Przypadającą w tym roku 200. rocznicę istnienia firmy postanowiono uczcić "odmłodzonym" Lwem. Według jego projektantów jest on teraz prostszy stylistycznie oraz ma bardziej drapieżny i dynamiczny wygląd. Jego trójwymiarowość ma podkreślić nowoczesność firmy, a brak niebieskiego tła dodać bardziej wyrazistego wyglądu. Przy okazji zmieniono na ciemniejszy tradycyjny dla wizerunku Peugeot kolor niebieski.
Wraz z "nowym" lwem pojawia się hasło "Motion & Emotion".
Pierwszy samochodem oznaczonym nowym logo będzie debiutujący wiosną tego roku model RCZ. |