strona główna
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
czytaj także
Aktualności

Renault powraca do klasy wyższej
06-12-2010, foto: archiwum

Jedną z tegorocznych premier Renault na salonie samochodowym w Paryżu był Latitude. Jest to zupełnie nowy sedan plasowany przez producenta w klasie wyższej.



Na początek warto zwrócić uwagę, że Latitude jest większy od Laguny w nadwoziu kombi. Jego długość wynosi 4897 mm (rozstaw osi 2762 mm), szerokość 2072 mm, a wysokość 1483 mm. Pojemność bagażnika różni się w zależności od wybranego rodzaju koła zapasowego. W przypadku tradycyjnego koła wynosi 477 litrów, a przy zestawie naprawczym wzrasta do 511 litrów.

W gamie jednostek napędowych znajduje się tylko jeden silnik benzynowy. Ma on 2 litry pojemności i moc 140 koni mechanicznych. Dodatkowo może być zasilany bioetanolem E85. Ofertę silników wysokoprężnych tworzy dwulitrowy silnik o mocy 150 i 175 KM oraz V6 3.0 240 KM. W zależności od wersji montowana jest 6-biegowa skrzynia mechaniczna lub taka sama przekładnia automatyczna.

s

Wśród poziomów wyposażenia wybierać można pomiędzy Expression, Previlege i Initiale. W standardzie znajdziemy m.in. 6 poduszek powietrznych, wszystkie 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia (przednie także z napinaczami), aktywne zagłówki w fotelach przednich, mocowania do fotelików typu Isofix na skrajnych miejscach kanapy, sterowane elektrycznie szyby przód/tył, dwustrefową klimatyzację automatyczną, regulator z ogranicznikiem prędkości oraz rozbudowane systemy ABS i ESP.

Najwyższa wersja wyróżnia się m.in. fotelem kierowcy z funkcją masażu, elektrochromatycznym lusterkiem wewnętrznym, klimatyzacją trójstrefową, czujnikami parkowania z przodu i kamerą z tyłu oraz jonizatorem powietrza i dyfuzorem zapachów.

Najtańsza wersja Latitude kosztuje 79 900 złotych. Najdroższy model to ponad dwukrotny wydatek - 168 900 złotych.