strona główna
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
czytaj także

Aktualności

Specyfikacje i ceny Suzuki Alto
20-01-2010, foto: Suzuki

Alto to obecnie najmniejszy model w ofercie Suzuki. W ubiegłym roku, w 30. rocznicę jego rynkowego debiutu, pojawiła się w Europie jego kolejna generacja. W Polsce pierwsze egzemplarze trafiają właśnie do dilerów.



Długość Alto wynosi 3500 mm (rozstaw osi 2360 mm), szerokość 1600 mm, a wysokość 1470 mm. Podstawowa pojemność bagażnika mierzy 129 litrów, a po złożeniu niedzielonego oparcia tylnej kanapy wzrasta do 367 litrów. Auto homologowane jest dla 4 osób.

Alto dostępne jest tylko z jedną jednostką - 3-cylindrowym silnikiem benzynowym 1.0 o mocy 68 KM spełniającym normy emisji spalin Euro 5. Jednostka ta znana jest już z modelu Splash. Montowana jest do niego 5-biegowa skrzynia mechaniczna. Teoretycznie jest jeszcze dostępny 4-stopniowy automat, ale wg. przedstawicieli Suzuki to bardzo rzadko zamawiana skrzynia w samochodach z tak małą pojemnością silnika.



Wyposażenie auta obejmie dwa poziomy: Club i Comfort. We wszystkich znajdziemy m.in. dwie przednie poduszki powietrzne, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapięcia pasów przez kierowcę, regulację wysokości kolumny kierownicy, regulację wysokości świecenia reflektorów, mocowania Isofix na tylnych miejscach oraz ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania BAS.

Wersja Comfort bogatsza jest m.in. o boczne poduszki powietrzne, klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane szyby z przodu oraz możliwość otwarcia klapy bagażnika z miejsca kierowcy.

Do tego modelu Suzuki nie oferuje żadnych opcji.

Za podstawową wersję Alto zapłacić trzeba 29 900 złotych, wersja Comfort kosztuje 34 900 złotych. Dopłata do lakieru metalik wynosi 1500 złotych.

Podstawowa specyfikacja


1.0 68 KM

zasilanie
benzyna

pojemność
996

moc KM (kW)
68 (50)

maksymalny moment obrotowy Nm/obr./min.
90/3400

skrzynia biegów
5-biegowa, mechaniczna

prędkość maksymalna
(km/h)
155

przyspieszenie
od 0 do 100 km/h
14 sekund

zużycie paliwa (l/100 km)
miasto
5,5
poza miastem
3,8
średnie
4,4

emisja CO2 (g/km)
103

pojemność zbiornika paliwa
35

zawieszenie
przód
kolumny McPhersona
tył
sztywna oś z wahaczami wzdłużnymi i drążkiem reakcyjnym