Salon samochodowy

Aktualności

Tańsze i lepiej wyposażone MiTo

30-08-2011, foto: Fiat

Alfa MiTo doczekała się zmian. Oznaczona teraz jako seria 1 jest tańsza i lepiej wyposażona od poprzedniczki.



Do wersji wyposażenia MiTo dołączyła nowa, najniżej plasowana, pod nazwą Junior. Znalazło się w niej m.in. 7 poduszek powietrznych - w tym chroniąca nogi kierowcy, aktywne zagłówki przednich foteli, elektrycznie sterowane szyby boczne, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, komputer pokładowy oraz ABS z EBD. Dopłacić trzeba jednak za klimatyzację manualną, blokadę możliwości otwarcia drzwi od wewnątrz czy światła przeciwmgłowe. W modelu tym nie dokupimy także systemu kontroli dynamiki pojazdu D.N.A. czy VDC (odpowiednika ESP).

Za to wraz z nią debiutuje silnik benzynowy 1.4 o mocy 70 KM skonfigurowany z 5-biegową skrzynią manualną. Pozwala on na rozwinięcie prędkości maksymalnej 160 km/h i przyspieszenie do "setki" w czasie 14 sekund. Według danych fabrycznych jego średnie zużycie wynosi 5,8 l/100 km.

MiTo Junior kosztuje 47 400 złotych.



W kolejnej wersji - Progression z silnikiem 1.4 78 KM - dodano seryjnie montowany system Start&Stop. Za ten model zapłacić trzeba teraz 51 400 złotych.

Z kolei w wersji Distinctive z silnikiem 1.4 TB 135 KM dostępna jest dwusprzęgłowa przekładnia TCT z łopatkami do zmiany biegów przy kierownicy. W tym przypadku cena wynosi 75 900 złotych.

Najbogatsza wersja - Quadrifolgio Verde - kosztuje teraz 83 900 złotych.

W ofercie znalazły się również nowe pakiety wyposażenia jednak nie wszystkie dostępne są do poszczególnych wersji. Do palety kolorów nadwozia dodano brązowy i niebieski, zaś w środku odświeżono kolorystykę tapicerek.