strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Prezentacje

Audi A4 allroad quattro
17-02-2009, foto: Audi

Wraz z nastaniem lata Audi zapowiada wprowadzenie do sprzedaży A4 allroad quattro. Model ten różni się od podstawowej "a-czwórki" stałym napędem na 4 koła oraz zwiększonym prześwitem.



Nowa wersja A4 jest nieco większa od obecnej na rynku limuzyny i kombi. Jej długość mierzy 4,72 m (pozostawiono ten sam rozstaw osi 2,81 m), zaś szerokość 1,84 m. Największa zmiana nastąpiła w wysokości auta, która za sprawą zwiększonego o 180 mm prześwitu wynosi teraz 1,5 m. W tym celu wprowadzono zmodyfikowane zawieszenie z dłuższymi sprężynami i nowymi amortyzatorami.

Pojemność bagażnika wynosi 490 litrów (identycznie jak w Avancie, czyli kombi), a po złożeniu oparć tylnej kanapy wzrasta do 1430 litrów. Dzięki całkowicie płaskiej podłodze maksymalna długość przestrzeni bagażowej ma 1,78 metra, przy metrowej szerokości. Opcjonalnie bagażnik doposażyć można w zestaw do unieruchomienia bagażu, a jego klapę w napęd elektromechaniczny.


W pierwszym okresie sprzedaży model allroad quattro oferowany będzie z trzema jednostkami napędowymi. Wszystkie wykorzystują system odzyskania energii hamowania i zamiany jej z mechanicznej na elektryczną.

Turbodoładowany silnik benzynowy z systemem "Valvelift" ma pojemność dwóch litrów i moc 211 koni mechanicznych. Dzięki niemu przyspieszenie auta od 0 do 100 km wynosi 6,9 sekundy, a średnie spalanie 8,1 l/100 km.

Także od pojemności dwóch litrów rozpoczyna się gama silników wysokoprężnych. Dysponuje on mocą 170 KM i maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm w przedziale 1750 - 2500 obr/min. Według danych producenta jego średnie zużycie wynosi 6,4 litra na 100 km, przyspieszenie do 100/h w czasie 8,9 sekundy, a prędkość maksymalna 213 km/h.

Najmocniejszą jednostkę stanowi silnik V6 3.0 TDI o mocy 240 KM. W połączeniu z 7-biegową skrzynią S-tronic osiąga "setkę" w czasie 6,4 sekundy i prędkość maksymalną 236 km/h, zużywając średnio 7,1 litrów paliwa na 100 km.

Aby odróżnić od siebie te trzy modele wystarczy spojrzeć na nie od tyłu - wersja 2.0 TDI ma dwie, umieszczone obok siebie, końcówki rur wydechowych, zaś 2.0 TFSI z prawej i 3.0 TDI z lewej strony.

Do współpracy z dwulitrowym silnikiem diesla przeznaczono 6-biegową skrzynię manulną. W pozostałych przypadkach jest to dwusprzęłowy automat o 7-przełożeniach z możliwością ręcznego sterowania za pomocą opcjonalnych manetek przy kierownicy.



Mechanizm różnicowy A4 allroad quattro - umieszczony pomiędzy silnikiem i sprzęgłem - rozdziela napęd w proporcjach 40:60. W skrajnych sytuacjach 65 proc. siły napędu może być przeniesione na przód lub 85 proc. tył.

Za właściwości jezdne poza utwardzoną nawierzchnią drogi odpowiada rozbudowany system ESP. Dodana do niego funkcja Offroad Detection (ORD) automatycznie rozpoznaje jakość nawierzchni i dostosowuje do niej charakterysykę działania ESP.

Z kolei na asfaltowych drogach kierowca za pomocą "Audi Drive Select" może wybrać komfortową, spokojną lub sportową charakterystykę zawieszenia, po czym system sam dostosuje jego parametry do stylu jazdy kierowcy. Dodatkowo swoje ustawienia można zaprogramować za pośrednictwem systemu MMI Navigation Plus.



Wyposażenie fabryczne tego modelu obejmuje m.in. 6 poduszek powietrznych, aktywne zagłówki przednich foteli, elektryczny hamulec postojowy, reflektory przeciwmgielne oraz automatyczną klimatyzację. Wśród opcji dostępny jest m.in. asystent świateł drogowych (w zależności od potrzeb samoczynnie przełącza światła drogowe i mijania), reflektory ksenonowe ze światłami do jazdy dziennej, tylne światła z diodami LED oraz klimatyzowane fotele. Nie brakuje również nowoczesnych systemów wspomagających bezpieczeństwo. Audi Lane Assist pomaga nam w utrzymaniu wybranego pasa ruchu, Audi Side Assist zwiększa bezpieczeństwo przy jego zmianie, zaś Adaptive Cruise Control zachowuje bezpieczną odległość od poprzedzającego nas pojazdu.


Warning: include(Czytaj_takze,Audi.php): failed to open stream: No such file or directory in /Salon_samochodowy,prezentacje,Audi_A4_allroad_quattro,021709.php on line 152

Warning: include(Czytaj_takze,Audi.php): failed to open stream: No such file or directory in /Salon_samochodowy,prezentacje,Audi_A4_allroad_quattro,021709.php on line 152

Warning: include(): Failed opening 'Czytaj_takze,Audi.php' for inclusion (include_path='.:/:/usr/local/php74/lib/pear') in /Salon_samochodowy,prezentacje,Audi_A4_allroad_quattro,021709.php on line 152

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry