strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Zapowiedzi

Nowa Alhambra
21-04-2010, foto: SEAT

W marcu w Genewie na stoisku Volkswagena zadebiutowała II generacja minivana Sharan. Nie dziwi więc pojawienie się bliźniaczej Alhambry w ofercie SEAT-a.



W połowie lat 90. na rynek trafiły trzy modele minivanów mające wspólne korzenie. Był to Volkswagen Sharan, SEAT Alhambra oraz Ford Galaxy. Tym razem II generacja składa się z dwóch modeli należących do grupy Volkswagena.

Nowa Alhambra urosła w porównaniu z poprzedniczką - na długość o 22 cm, a na szerokość o 9 cm. Wewnątrz zamontowano 7 niezależnych foteli, dzięki którym swobodniej można konfigurować ich ustawienie. System "Easy-Fold" umożliwia całkowite schowanie pod podłogą foteli z II i III rzędu. Wówczas standardowa pojemność bagażnika wzrasta z 885 do 2297 litrów.

Dostęp do tylnej części wnętrza pojazdu ułatwia para przesuwanych drzwi bocznych. Za dopłatą można je wyposażyć w elektryczne siłowniki.



Alhambra przejmuje wiele rozwiązań pochodzących z Volkswagena. Wśród opcji dostępne będą m.in. biksenonowe reflektory z układem adaptacyjnym (po wykryciu przez czujnik nadjeżdżającego z naprzeciwka pojazdu system automatycznie przełącza światła drogowe na mijania), asystent parkowania równoległego do krawężnika, kamera cofania i trzystrefowa klimatyzacja automatyczna.

Z kolei na liście wyposażenia standardowego znalazło się m.in. 7 poduszek powietrznych (w tym kolanowa dla kierowcy), elektryczna blokada otwarcia tylnych drzwi od wewnątrz, układ stabilizacji ciągnionej przyczepy, wskaźnik ciśnienia w oponach oraz systemy ABS i ESP z elektronicznym układem wspomagania nagłego hamowania.

W gamie jednostek napędowych dostępne będą silniki benzynowe TSI (o mocy 150 i 200 KM) i wysokoprężne TDI (140 i 170 KM) z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Nowością będą tutaj - montowane standardowo - systemy automatycznego wyłączania silnika podczas postoju i odzyskiwania energii podczas hamowania. Wśród opcji pojawi się również dwusprzęłowa przekładnia DSG.

Nowy SEAT produkowany będzie w Portugalii w mieście Palmela. W sprzedaży pojawi się pod koniec lata, a w Polsce (według informacji od importera) wczesną jesienią.

www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także:

Pierwsze wrażenia
· SEAT Exeo - Auto odkrywane na nowa 01-05-2009

Salon samochodowy
· Elektryczny projekt SEAT-a 03-10-2010
· Pozdrowienia z wakacji 22-06-2010
· Nowa Alhambra 21-04-2010
· SEAT Ibiza ST zadebiutuje w Genewie 04-02-2010
· Najmocniejszy w historii SEAT 22-10-2009
· SEAT Exeo z homologacją ciężarową 19-10-2009
· Jubileusz Ibizy 05-05-2009
· SEAT Exeo: Auto odkrywane na nowo 01-05-2009
· Elektryczny prototyp SEAT-a 25-01-2009
· SEAT w Genewie 10-02-2009
· Hiszpanie mogą już zamawiać SEAT-a Exeo 22-12-2008
· Altea w wersji XL 26-02-2007

Technika
· Interaktywny Leon 10-02-2007

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry