strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Prezentacje

Nowe Volvo S80
29-04-2006, foto: Volvo

Nowa, największa limuzyna Volvo, nie została jeszcze przebadana przez organizację EuroNCAP, ale i tak zasługuje na uwagę z powodu rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo, przede wszystkim to bierne.



Mnóstwo współcześnie wytwarzanych samochodów posiada strefy kontrolowanego zgniotu. Konstruktorzy S80 opracowali i opatentowali konstrukcję przodu karoserii złożoną z trzech stref. Zasada jest prosta - im bliżej kabiny, tym mniejsze deformacje. Podobnie jak w innych modelach Volvo, w nowej "80" zespół napędowy ustawiono poprzecznie, co pozwala na większy zakres deformacji komory silnikowej i dodatkowo chroni kabinę w razie "czołówki". Sama kabina pasażerska została wzmocniona m.in. poprzecznymi belkami w drzwiach ze stali o ultrawysokiej wytrzymałości.



We wnętrzu najciekawszą innowację stanowią boczne poduszki. Są one dwukomorowe - dolna komora chroni biodra, górna klatkę piersiową. Ponieważ biodra mogą wytrzymać stosunkowo duże obciążenia, jest ona napełniana do ciśnienia pięciokrotnie większego niż komora górna.

System WHIPS, zabezpieczający przed skutkami najechania na tył auta, również został ulepszony. W modelu S80 poprawiła się amortyzacja uderzeń, a utrzymanie głowy przy zagłówku w trakcie całego zderzenia jest teraz o wiele lepsze.

Oczywiście konstrukcja nowego S80 uwzględnia także ochronę pieszych i rowerzystów przed skutkami kolizji. W przedniej części nadwozia znajdują się elementy amortyzujące uderzenie, m.in. zderzak pokryto miękką, wyprofilowaną nakładką. Maska silnika jest wypukła, a od spodu ma strukturę plastra miodu, co sprzyja amortyzacji uderzenia i zmniejsza prawdopodobieństwo odniesienia poważnych obrażeń potrąconej osoby.

Bezpieczeństwo aktywne auta zwiększa nadwozie o wysokiej wytrzymałości skrętnej i zawieszenie opracowane pod kątem stabilnego, podlegającego pełnej kontroli zachowania na drodze. W opcji oferowane jest zawieszenie aktywne płynnie zmieniające siłę tłumienia amortyzatorów.

Modele z silnikami V8 mają napęd na cztery koła z funkcją Instant Traction, która zapewnia błyskawiczne przekierowanie siły na oś tylną, gdy przednie koła zabuksują podczas ruszania z miejsca.



Volvo S80 z silnikiem V8 lub z rzędową jednostką sześciocylindrową może być opcjonalnie wyposażone w aktywne zawieszenie Four-C (zdjęcie na górze przód, na dole tył). Zawieszenie to w sposób automatyczny dostosowuje swoją charakterystykę do aktualnej prędkości jazdy.

Im wyższa prędkość, tym silniejsze tłumienie. Pozwala to na lepszą kontrolę zachowania samochodu przy dużych prędkościach i ogranicza przechyły nadwozia przy gwałtownym przyspieszaniu i hamowaniu oraz manewrach kierownicą.




www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także:

Aktualności
· Volvo Cars przejęte przez Chińczyków 03-08-2010
· Polska premiera Volvo S60 30-04-2010

Zapowiedzi
· Volvo C30 z napędem elektrycznym 21-12-2009
· Nowe Volvo S60 12-11-2009
· Ekologiczne Volvo w Genewie 02-03-2009
· Volvo C30 z napędem elektrycznym 02-10-2009
· Concept car Volvo S60 08-01-2009

Prezentacje
· Nowe Volvo S80 29-04-2006

Technika
· Volvo wprowadza nowy silnik GTDi 01-09-2010
· Innowacja Volvo w ochronie pieszych 17-04-2010
· EuroNCAP nagradza Volvo za system WHIPS 20-01-2007
· Centrum badań nad wypadkami 28-11-2006

Akcje przywoławcze do serwisów
· Volvo XC60 30-12-2009
· Volvo XC70, V70, XC60 i S80 07-06-2010
· Volvo XC70, V70 i S80 17-04-2010
· Volvo XC90 22-07-2010
· Volvo XC90 21-12-2009

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry