strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Prezentacje

"Odświeżona" Mazda CX-7
06-10-2009, foto: archiwum i Mazda

CX-7, sportowy SUV Mazdy, przeszedł kurację odmładzającą. Jej efekty mogliśmy zobaczyć już na tegorocznym salonie we Frankfurcie. Auta nie ma jeszcze w sprzedaży, ale salony Mazdy przyjmują już na niego zamówienia.



W porównaniu z poprzednikiem nowy model otrzymał nową osłonę kierownicy, przednie lampy przeciwmgielne, chromowane listwy z boku oraz większy spojler z tyłu. Wprowadzono także nowe, 18- i 19-calowe alufelgi oraz uzupełniono listę dostępnych lakierów o trzy kolory.

Dzięki zmianom tych kilku elementów nadwozie wydłużyło się ono z 4675 do 4700 mm. Bez zmian pozostał rozstaw osi (2750 mm), szerokość (1870 mm) i wysokość (1645 mm). Tak samo jest z pojemnością bagażnika, który standardowo ma objętość 455, a po złożeniu tylnej kanapy maksylnie pomieści 1348 litrów.



We wnętrzu największe zmiany zaszły wokół kierowcy. Zaprojektowano nową kierownicę z licznymi przyciskami sterującymi, zestaw zegarów otrzymał nowe cyferblaty i białe wskazówki, a całość niebieskie podświetlenie. W konstrukcji kokpitu podniesiono jego górną część, dzięki czemu wygospodarowano miejsce na nowy wyświetlacz wielofunkcyjny MID. Wprowadzono również nowe materiały tapicerki w kolorze czerni lub beżu.



Mazda wyposaża swoje kolejne modele w coraz to nowsze rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo jazdy. W przypadku "odświeżonego" CX-7 jest to system monitorujący tył pojazdu RVM (Rear Vehicle Monitoring). Jego aktywacja następuje po przekroczeniu przez samochód prędkości 60 km/h. Wówczas czujniki umieszczone w zderzaku tylnym monitorują przestrzeń wokół samochodu, w przypadku zbliżania się innego pojazdu z lewej lub prawej strony zapala się pomarańczowa dioda umieszczona przy odpowiednim lusterku wstecznym. Jeśli kierowca włączy w tym momencie kierunkowskaz odpowiadający stronie, gdzie zapaliła się dioda, system RVM dodatkowo wyda sygnał dźwiękowy, a światło zacznie pulsować.

Innymi rozwiązaniami jest kamera cofania, która przekazuje obraz na wyświetlacz MID, nowy układ kontroli ciśnienia w oponach i system awaryjnego hamowania ESS, który aktywuje szybko pulsujące światła stop.

Ponadto w zależności od wersji montowany jest układ DSC z TCS, automatyczny włącznik świateł i czujnik deszczu. Na standardowym wyposażeniu znalazło się 6 poduszek powietrznych, mocowania Isofix z górnym punktem kotwiczenia na skrajnych miejscach z tyłu oraz układ ABS z EBD i asystentem nagłego hamowania.



Konstrukcja samonośnego nadwozia oprarta została na "potrójnym H". Zapewnia to optymalną ochronę przed skutkami zderzenia z każdej strony. Dodatkowo z przodu zastosowano ramę pomocniczą, która dzięki specjalnemu połączeniu z podłużnicami rozprowadza energię uderzenia. Konstrukcja przodu zapobiega także przed "wjechaniem" pod CX-7 pojazdu, z którym nastąpiło zderzenie czołowe. Również z tyłu konstrukcja nadwozia zapewnia rozprowadzenie energii uderzenia i ochronę przed zniszczeniem zbiornika paliwa.

Nie zapomniano przy tym o zmianach wewnątrz auta. Nowe fotele z przodu zapewniają lepsze utrzymanie sylwetki siedzącej na nich osób oraz optymalną ochronę karku (aktywne zagłówki) i klatki piersiowej.

Mazda CX-7 zarówno poprzednio, jak i teraz nie brała udziału w testach zderzeniowych EuroNCAP. Być może jej wyniki poznamy jeszcze w listopadzie tego roku.

CX-7 posiada stały napęd na cztery koła wykorzystujący system Active Torque-Split All-Wheel Drive. W praktyce monitoruje on na bieżąco parametry położenia przekładni kierownicy i kół, prędkość auta i obrotową każdego koła oraz przeciążenia boczne, przez co w sposób płynny zapewnia optymalną trakcję. Poprzez elektronicznie kontrolowane sprzęgło - umieszczone przed mechanizmem różnicowym - system może przekazać do 50% momentu obrotowego na tylną oś.



Napęd auta stanowi po jednym silniku benzynowym lub wysokoprężnym. Pierwszy to znany już silnik DISI o pojemności 2,3 litra o mocy 260 KM. Ta turbodoładowana jednostka zasilana jest wtryskiem bezpośrednim paliwa, osiąga maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 3 tys. obr/min, przyspiesza do setki w czasie 8,2 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 211 km/h.

Drugi silnik to nowość, jego pojemność wynosi 2.2 przy mocy 173 KM. Ten turbodiesel zasilany jest wtryskiem bezpośrednim z układem common-rail, posiada filtr cząstek stałych DPF i spełnia normy emisji spalin Euro 5. Zastosowano w nim nową turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownic (VGT) i zooptymalizowany pod kątem właściowości sportowego SUVa intercooler. Silnik osiąga maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr/min, "setkę" w 11,3 sekundy i prędkość maksymalną 200 km/h. Według danych producenta jego średnie zużycie paliwa wynosi 7,5 litra na 100 km.

Oba silniki dziedziczą z poprzedniego modelu 6-biegową skrzynię mechaniczną. Poddano ją jednak modyfikacji: biegi 1-3 otrzymały potrójne synchronizatory, a bieg 4 podwójne. W przypadku silnika diesla 6 bieg skonstruowano jako długi nadbieg. Zmiany te zapewniają precyzyjne przekładanie biegów przy zimnym silniku i redukują zużycie paliwa.

CX-7 po "face-liftingu" oferowany będzie - bez zmian, w 2 wersjach wyposażenia: Exclusive i Sport. Najtańszy model wyceniono na 132 900 złotych, a topową wersję Sport (2.3 MZR 260 KM) na 155 900 złotych. Nabywcy auta w niższej wersji wyposażenia mogą dokupić "pakiet Tech" (m.in. kamera cofania, bluetooth, wyświetlacz MID, alarm przeciwłamaniowy) za 8 tys. złotych (w Sporcie jest on wliczony w cenę). W każdym przypadku trzeba się liczyć z dopłatą za lakier metalik w wysokości 2,5 tys. złotych.

Jednocześnie na starszy model udzielany jest rabat w wysokości 5 tys. złotych.

www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także:

Wywiady
· Coraz więcej osób rozumie założenia Zoom-Zoom 30-06-2010
rozmowa z Magdaleną Węglewską, Dyrektor PR Mazda Motor Poland

Aktualności
· Nowa Mazda5 trafia do salonów 08-10-2010
· Mazda CX-7 z homologacją ciężarową 19-05-2010
· Mazda 6 z homologacją ciężarową 19-04-2010
· 25 salon sprzedaży Mazdy 22-03-2010
· Dwa nowe salony Mazdy 11-12-2009
· Mazda 6 Hoshi 02-12-2009
· Mazda 5 z homologacją ciężarową 27-05-2009
· Mazda Poland uruchamia program "Mazda Assistance" dla swoich klientów 13-11-2008

Zapowiedzi
· Nowa Mazda 5 w sprzedaży od jesieni 29-06-2010
· Nowa Mazda 5 zadebiutuje w Genewie 20-01-2010
· Genewskie premiery Mazdy 03-02-2009

Prezentacje
· Debiut nowej Mazdy 5 29-03-2010
· Odświeżona Mazda CX-7 06-10-2009
· Nowa Mazda 3 03-12-2008

Technika
· Technologie SKYACTIV 21-10-2010
· Mazda pracuje nad silnikiem hybrydowym 29-03-2010
· Najbardziej ekologiczna lakiernia samochodów 21-11-2009

Galerie
· Wieczór z Mazdą 28-06-2010

www.jedz-bezpiecznie.pl
Czytaj także:
63. Salon Samochodowy Frankfurt 2009
· Nowy Golf Variant 07-10-2009
· Odświeżona Mazda CX-706-10-2009
· Suzuki SX4 po faceliftingu 30-09-2009
· Nowa rodzina Forda C-Max 16-09-2009
· Powrót Trabanta 15-09-2009
· Kia Venga 15-09-2009
· Motoryzacyjna jesień we Frankfurcie aktualizacja 03-09-2009

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry