strona główna
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
czytaj także
Prezentacje

Skoda Superb Combi 4x4
20-01-2010, foto: Skoda

W gamie Skody Superb w nadwoziu kombi pojawiła się również wersja z napędem na cztery koła. Napęd przenoszony jest za poorednictwem sprzęgła Haldex IV generacji.



Napęd 4x4 montowany jest standardowo w modelu z silnikiem benzynowym 3.6 FSI razem z przekładnią automatyczną DSG. Za dopłatą (9 i 8,8 tys. złotych) można go domówić w modelach z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI 170 KM i benzynowym 1.8 TSI 160 KM. W obu przypadkach montowane są wyłącznie 6-biegowe skrzynie mechaniczne.

O ile z silnikiem benzynowym 1.8 TSI dostępne są wszystkie wersje wyposażenia, tak przy silniku diesla 2.0 TDI 170 KM nie ma podstawowej wersji Comfort. Auto z najmocniejszym silnikiem benzynowym 3,6 litra oferowane jest z dwoma najwyższymi poziomami wyposażenia - Elegance i Platinum.

Superb Combi 4x4 z silnikiem 3.6 FSI kosztuje od 168 700 do 177 700 złotych. Najtaniej wychodzi zakup podstawowej wersji Comfort z silnikiem 1.8 TSI za 90 200 złotych plus dopłata 9 000 złotych za napęd na cztery koła, co daje nam cenę poniżej 100 tys. złotych.

Podstawowa specyfikacja


1.8 TSI
160 KM
3.6 FSI
260 KM
2.0 TDI CR DPF
170 KM

zasilanie
benzyna
benzyna
diesel

pojemność
1798
3597
1968

moc KM (kW)
160 (118)
260 (191)
170 (125)

maksymalny moment
obrotowy Nm/obr./min.
250/1500-4500
350/2500-5000
350/1750-2500

skrzynia biegów
6-biegowa,
mechaniczna
6-stopniowa,
automatyczna DSG
6-biegowa,
mechaniczna

prędkość maksymalna
(km/h)
215
247
217

przyspieszenie
od 0 do 100 km/h
8,8
6,6
9,1

zużycie paliwa (l/100 km)
miasto
10,7
14,4
8,4
poza miastem
6,7
7,7
5,4
średnie
8,2
10,2
6,5

emisja CO2 (g/km)
191
237
169

pojemność zbiornika paliwa
(w litrach)
60

zawieszenie przód/tył
kolumny McPhersona z dolnymi wahaczami trójkątnymi
i stabilizatorem przechyłów
wielowahaczowe ze stabilizatorem przechyłów