strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Prezentacje

Nowy Megane na sportowo
08-11-2009, foto: Renault

Gamę nowego Renault Megane uzupełnił właśnie sportowy model R.S. Auto zbudowane zostało na bazie 3-drzwiowego coupe.

Zewnętrznie auto wyróżnia się przednim zderzakiem połączonym z szerokim grillem i poprzeczną listwą nawiązującą do elementu z bolidu F1. W jego dolnej części wbudowano światła do jazdy dziennej oparte na diodach LED. W centralnym miejscu tylnego zderzaka umieszczono końcówkę wydechu i dyfuzor, a nad klapą bagażnika spojler. Całości wyglądu dopełniają poszerzone błotniki i obręcze kół o średnicach 18 lub 19 cali oraz znaczek "Renault Sport" umieszczony m.in. na grillu, progach drzwi, zagłówkach i tarczach zegarów.

Oczywiście ten sportowy model dostępny jest, poza 6 innymi,  także w kolorze żółtym z lakierowanymi na czarno obudowami lusterek, aerodynamiczną listwą zderzaka przedniego i dyfuzorem.



Żółty króluje także wewnątrz. W tym kolorze jest tarcza obrotów silnika, przeszycia na skórzanej kierownicy i gałce drążka zmiany biegów, znak środkowego położenia kierownicy oraz wstawki na tapicerce. Nie zabrakło oczywiście i aluminiowych nakładek na pedały i podnóżek i wyprofilowanych, sportowych foteli. Za dopłata dostępne są też kubełkowe fotele firmy Recaro.



Megane R.S. oparto na przednim zawieszeniu z niezależnym sworzniem i tylnym z osią sprężystą. Przed zakupem auta należy zdecydować się na jedną z wersji zawieszenia. Standardowo montowane jest zawieszenie "Sport" (na zdjęciu po lewej), które zgodnie z nazwą zapewnia odpowiednie wrażenia na zwykłej drodze, natomiast "Cup" (z samoblokującym się mechanizmem różnicowym) dedykowane jest do jazdy po torze.

Samochód otrzymał solidny układ hamulcowy. Z przodu zamontowano wentylowane tarcze o średnicy 340 mm z zaciskami Brembo, a z tyłu tarcze o średnicy 290 mm. W przypadku zawieszenia "Cup" tarcze hamulcowe są dodatkowo rowkowane.

Fabrycznie Megane R.S. wyposażono w układ ESP z ASR oraz wspomaganie nagłego hamowania. Kierowca ma jednak możliwość wpływania na ich działanie dzięki nowemu systemowi "Renault Sport Dynamic Management". Wybranie trybu "Sport" opóźnia reakcję ESP i ASR, a "Off" całkowicie je wyłącza. Dodatkowo przy przełączeniu na „Sport” zmieniać można ustawienia pracy pedału gazu pomiędzy charakterystyką liniową, normalną, na śnieg, sportową i ekstremalną.

Inną nowością jest elektroniczny system "Renault Sport Monitor". Dzięki niemu na centralnym wyświetlaczu podawane są informacje o bieżących parametrach jazdy, jak ciśnienie w turbosprężarce, temperatura oleju, osiągany maksymalny moment obrotowy, czy wielkości przyspieszeń bocznych i wzdłużnych.

Do napędu auta przeznaczono turbodoładowany silnik benzynowy 2.0 16V o mocy 250 koni mechanicznych. Dokonane w nim zmiany konstrukcyjne polegały m.in. na wprowadzeniu zmiennego układu przestawnego wałka rozrządu po stronie ssania oraz modyfikacji pracy wtrysku. Uzyskano w ten sposób maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 3 tys. obrotów na minutę. Do przeniesienia napędu zastosowano 6-biegową skrzynię mechaniczną. Auto osiąga „setkę” w czasie 6,1 sekundy i prędkość maksymalną 250 km/h. Zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 8,4 litra na 100 km przy emisji CO2 wynoszącej 195 g/km.

Dodatkowo Megane R.S. wyposażono w system "Power Start" zapewniający szybkie ruszanie ze startu zatrzymanego. Jego działanie wspomagane jest przez - pozostawiony w trybie aktywnym, system ESP.



Wyposażenie standardowe składa się m.in. z 6 poduszek powietrznych, elektrycznie sterowanych szyb, elektrycznie ustawianych i podgrzewanych lusterek zewnętrznych, klimatyzacji manualnej, mocowania fotelików dziecięcych typu Isofix na przednim miejscu pasażera i skrajnych miejscach tylnej kanapy oraz ABS, ESP z ASR z funkcją kontroli stabilności.

W opcji dostępnych jest kilka pakietów. Jednym z nich jest „Pakiet widoczność” zawierający m.in. reflektory bi-ksenonowe oraz światła do jazdy dziennej z diodami LED.

Megane R.S. trafi do polskich salonów sprzedaży na początku przyszłego roku. Jego ceny zostaną ujawnione w połowie grudnia i wtedy też Renault zacznie przyjmować pierwsze zamówienia.

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry