Audi A7 Sportback już na jesieni 28-07-2010, foto: Audi
A7 to nowe sportowe coupe Audi, które pojawi się w salonach jeszcze w tym roku. Model ten jest jednocześnie zapowiedzią nowej linii stylistycznej kolejnych modeli.
Nowe, pięciodrzwiowe coupe Audi mierzy 4969 mm długości (rozstaw osi 2914 mm), 1911 mm szerokości i 1420 mm wysokości. Jego linię charakteryzuje długi przód z krótkim zwisem, pochylony słupek C i łagodnie opadająca linia dachu. Efekt wizualny wzmacniają boczne przetłoczenia oraz duże - 18 lub 20 calowe - koła. Nadwozie w dużej części wykonane zostało z aluminium i stali o wysokiej wytrzymałości.
Na seryjnym wyposażeniu znalazły się m.in. bi-ksenonowe reflektory z funkcją świateł na każdą pogodę i tylne światła z diodami LED, które opcjonalnie oferowane są także z przodu.
Wewnątrz uwagę przyciąga pozioma linia "wrap-around" mająca stworzyć wrażenie przytulności. Tapicerka auta została wykonana z wysokiej jakości skóry, a przednie fotele można doposażyć w funkcję masażu oraz wentylacji. Maksymalna pojemność bagażnika wynosi 1390 litrów.
Nowe coupe dziedziczy z flagowego modelu A8 wiele rozwiązań dla systemów pokładowych. Zalicza się do nich m.in. system MMI z 8-calowym panelem dotykowym, po którym można ruchem palca wpisywać dane do nawigacji bądź wybierać numer telefonu. System nawigacji wspomagany jest bezpośrednim połączeniem internetowym (UMTS) z Google Earth. Wśród opcji znajduje się m.in. wyświetlacz Head-up na przedniej szybie.
A7 wyposażono również w liczne systemy wspierające kierowcę jak: pre sense adaptive cruise control, active lane assist, asystent parkowania, system rozpoznawania znaków drogowych oraz asystenta widoczności w nocy.
W gamie jednostek napędowych znajdą się cztery silniki V6 - dwa benzynowe i dwa wysokoprężne. Wśród nich jest nowy silnik 3.0 TDI (204 KM), który według danych producenta zużywa 5,3 litra oleju napędowego na 100 km przy emisji CO2 na poziomie 139 g/km. Wszystkie jednostki wyposażono w systemy: zarządzania temperaturą, "Start/Stop" oraz odzyskiwania energii z procesu hamowania.
Do współpracy z nimi przeznaczono dwa typy skrzyń biegów - bezstopniową przekładnię multitronic (napęd na przód) oraz sportową S-tronic o 7-przełożeniach (quattro).
Publiczna premiera Audi A7 będzie miała miejsce na październikowym Salonie Samochodowym w Paryżu.