strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Zapowiedzi

Elektryczny prototyp SEAT-a
25-01-2009, foto: SEAT



SEAT zaprezentował pierwsze wyniki swoich prac nad konstrukcją samochodu o napędzie elektrycznym. Prototyp powstał na bazie modelu Leon, w którym wprowadzono dwa źródła napędu. Pierwszym z nich jest tradycyjny silnik spalinowy (wykorzystywany do jazdy poza miastem), drugim jest silnik elektryczny oparty na bateriach litowo-jonowych (wykorzystywany w ruchu miejskim). Układ ten nosi nazwę Twin Drive Ecomotive.



Zastosowane w prototypie baterie litowo-jonowe dostarczają moc 35 kW (48 KM) i pozwalają rozwinąć prędkość 100 km/h. Inżynierowie SEAT-a nie ukrywają jednak słabych stron swojego rozwiązania. Obecnie silnik ten ma jeszcze zbyt długi czas ładowania, który i tak wystarcza na bardzo krótki zasięg wynoszący zaledwie 50 kilometrów.

W ramach projektu prowadzone są prace w kierunku zapewnienia doładowań samochodów z domowych gniazdek elektrycznych, stopniowego wycofywania silników spalinowych oraz wprowadzania do oferty modeli napędzanych silnikami o niskim zużyciu paliwa i emisji dwutlenku węgla.

Francisco Garcia Sanz , prezes Rady Dyrektorów firmy SEAT:
"Sama technologia nie gwarantuje sukcesu. Dla zapewnienia mobilności i autonomii użytkowników decydujące znaczenie będzie mieć także postawa firm dostarczających energię elektryczną oraz jasne wsparcie ze strony organów rządowych".



Obecnie do oferty SEAT-a wprowadzane są modele z oznaczeniem Ecomotive: Ibiza, Leon i Alhambra. Ibiza Ecomotive wyposażona będzie w turbodiesla 1.4 o mocy 80 KM. Według danych producenta średnie zużycie paliwa wynosi 3,9 litra na 100 km przy emisji CO2 na poziomie 98 g/km. Auto pojawi się w sprzedaży na przełomie lutego i marca 2009, a jego cena wynosi 15 tys. euro.

Przedstawiciele SEAT-a zakładają, że pierwszy egzemplarz z napędem Twin Drive Ecomotive trafi do sprzedaży w 2014 roku.

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry