strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Zapowiedzi

Nowości Forda w Genewie
19-02-2009, foto: Ford

Wśród genewskich nowości Forda zobaczymy m.in. następną generację Rangera, Focusa RS oraz nowe pakiety wyposażenia i jednostki napędowe.



Ranger to 5-osobowy pickup z napędem na jedną lub obie osie. Auto oferowane będzie w trzech wersjach nadwozia: z kabiną pojedynczą, kabiną przedłużoną RAP (z dodatkowymi wąskimi drzwiami z tyłu) oraz z podwójną kabią. Jego ofertę silnikową tworzą dwa trubodoładowane diesle Duratorq TDCi o pojemności 2.5 i 3.0 litrów. Współpracują one z 5-biegową skrzynią mechaniczną lub 5-stopniowym automatem. Produkowany w Tajlandii Ranger pojawi się w europejskich salonach w kwietniu.


Drugą nowością Forda będzie seryjny model Focusa RS. Pod jego maską schowany jest 2.5 litrowy silnik benzynowy z turbosprężarką Duratec RS o mocy 305 KM (przy 6,5 tys. obr/min) oraz maksymalnym momentem obrotowym równym 440 Nm przy 2300-4500 obr/min. Specjalnie dla niego opracowano m.in. nowy układ dolotowy i wydechowy oraz większą i wydajniejszą (niż w Focusie ST) turbosprężarkę. Silnik współdziała z 6-biegową skrzynią mechaniczną. RS osiąga prędkość maksymalną 263 km/h, do "setki" przyspiesza w 5,9 sekundy, zużywa średnio 9,4 l/100 km przy emisji CO2 225 g/km.

W Focusie RS zastosowano również układ regulacji zawieszenia "RevoKnuckle", szerszy rozstaw kół, zmodyfikowane sprężyny zawieszenia oraz stabilizatory przechyłu o większej średnicy. Udało się przy tym odchudził masę samochodu, która w tym przypadku wynosi 1468 kg.



Ford zaprezentuje także nowe indywidualne pakiety wyposażenia (Ford Individual) dla Focusa w wersji Titanium i Ghia. Znajdą się w nich skórzane wykończenia tapicerki, podświetlane elementy wnętrza samochodu (np. drążek zmiany biegów) oraz aluminiowe i chromowane dodatki. Poszerza się również dostępność kamery cofania, która dotychczas oferowana była tylko w modelu Kuga. Wybór jednostek napędowych wzbogaca się o silnik wysokoprężny 1.6 TDCi o mocy 90 i 109 KM. Spełnia on już normy czystości spalin Euro 5, które obowiązywać będą dopiero od 2011 roku. Według specyfikacji producenta średnie zużycie paliwa tej jednostki wynosi 4,5 l/100 km, przy emisji spalin na poziomie 119 g/km.

Podobne zmiany objęły także modele Kugi, w których dostępna jest bogatsza paleta wyposażenia, pakiety wykończenia (Ford Individual) oraz nowy silnik Duratorq TDCi o pojemności 2.5 litra i mocy 200 KM. Można do niego wybrać przekładnię automatyczną Durashift 5-tronic.



W Genewie pojawi się również gama modeli Ford ECOnetic, które charakteryzującą się zmniejszoną emisją CO2. Nowością w niej jest Ford Fiesta z silnikiem Duratorq TDCi 1.6 (90 KM), który w trakcie testów fabrycznych zużył 3,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów przy emisji CO2 98 g/km. Pozostałe modele z tej gamy to Focus ECOnetic (4,3 l/100 km, 115 g/km) i Mondeo ECOnetic (5,2 l/100 km, 139 g/km).


copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry