Na swoim stoisku w Genewie, SEAT zapowiada prezentacje nowych modeli Leona i Altei - w tym i wersji XL, z całkowicie odnowioną gamą jednostek silnikowych.
Leon i Altea nawiązują teraz swym wyglądem do
IV generacji Ibizy oraz Exeo. Wprowadzone zmiany dotyczą m.in. mniejszego logo na atrapie chłodnicy, większych reflektorów przednich, nowego kształtu lusterek bocznych oraz obręczy kół. Z tyłu zaprojektowano większą szybę, nową klapę bagażnika oraz zespolone lampy. Zmiany obejmują również wnętrze, w tym m.in. zespół wskaźników, kokpit oraz materiały użyte do wykończenia boczków drzwi.
Wraz z nowym Leonem proponowany jest elektroniczny system XDS. W połączeniu z układem ESP działa on jak
automatyczna blokada mechanizmu różnicowego, poprawiając tym samym trakcję poprzez hamowanie koła, które utraciło przyczepność.
Do listy wyposażenia tych modeli dodano kilka elementów mających wpływ na bezpieczeństwo - Hill Hold Control (układ ułatwiający ruszanie pod górę), podwójne reflektory ksenonowe z funkcją AFS i światłami do jazdy dziennej, nową klimatyzację automatyczną oraz optyczny system wspomagający parkowanie sprzężony z wyświetlaczem systemu nawigacji. Każda wersja tych modeli wyposażona została fabrycznie w systemy ABS + TCS i ESP z układem wspomagania hamowania awaryjnego EBA. Dodatkowo Leon oferowany jest w usportowionej wersji FR.
Zmiany objęły też wszystkie dostępne w tych modelach jednostki napędowe - 5 benzynowych i 5 wysokoprężnych. Unowocześniono je głównie pod kątem poprawy osiągów przy jednoczesnej redukcji zużycia paliwa i emisji CO2. Nowością jest wprowadzenie do silnika diesla 2.0 170 KM technologii common-rail oraz opcjonalne wyposażenie wszystkich jednostek napędowych w sekwencyjną przekładnię automatyczną DSG. W jednostce 1.8 TSI 160 KM ma ona siedem przełożeń z możliwością sterowania manetkami przy kierownicy.