w ostatnim numerze |
include"ostatni.php"; ?> |
czytaj także |
include"menu lewe.php"; ?> |
|
Zapowiedzi
Premiera Megane coupe-cabrio nastąpi w Genewie
14-02-2010, foto: Renault
Megane coupe-cabrio pojawi się na wiosennym salonie samochodowym w Genewie. Tą wersją Renault kończy etap wprowadzania na rynek gamy nowego Megane.
Najważniejszym elementem czteroosobowego Megane CC jest składany, dwuczęociowy dach, którego powierzchnia przeszklona mierzy 0,47 m2. Według danych producenta jego złożenie zajmuje 21 sekund. Pojemnooć bagażnika coupe wynosi 417 dm3, a cabrio 211 dm3.
Podczas jazdy ze złożonym dachem pasażerów w II rzędzie siedzeń osłania
zamontowana na stałe szyba umieszczona za tylnymi zagłówkami.
Podróżnych chronią m.in. pirotechniczne pałąki przeciwkapotażowe wysuwające się automatycznie w przypadku wykrycia przez system specjalnych czujników możliwooci dachowania. Ponadto dwukomorowe boczne poduszki powietrzne chronią zarówno miednicę, klatkę piersiową oraz głowę.
Standardowo auto wyposażone zostało m.in. w dwie przednie poduszki powietrzne, dodatkowe poduszki powietrzne w siedziskach przednich foteli, które zapobiegają wyolizgnięciu się spod pasów bezpieczeństwa siedzących osób, aktywne zagłówki, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikiem napięcia, system ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBD, układ wspomagania nagłego hamowania AFU oraz ESC z funkcją kontroli podsterownooci.
Konstruktorzy Renault zadbali również o optymalne właociwooci jezdne. Przód nadwozia oparto na kolumnach McPhersona połączonych widlastą ramą podsilnikową, a tył na osi sprężystej o zamkniętym przekroju. Dzięki temu ograniczono boczne przemieszczanie ramy silnika względem nadwozia (w porównaniu do II generacji Megane CC sztywnooć nadwozia wzrosła trzykrotnie), zwiększono odpornooć na działanie sił skrętnych oraz zmniejszono masę pojazdu. Zamontowano także nowe, zmienne wspomaganie kierownicy.
W samym nadwoziu - poza kontrolowanymi strefami zgniotu - wprowadzono liczne wzmocnienia, m.in. w słupkach A, bokach nadwozia, progach oraz podłodze.
Gama szesnastozaworowych silników benzynowych obejmuje 1.6 110 KM, 1.4 TCe 130 KM Turbo Control Effciency oraz 2.0 140 KM. Także 3 jednostki znajdują się woród silników wysokoprężnych z filtrem cząstek stałych: 1.5 dCi 110 KM, 1.9 dCi 130 KM i 2.0 dCi 160 KM. W zależnooci od wersji współpracować będzie z nimi 6-biegowa skrzynia mechaniczna, bezstopniowy automat CVT lub nowa przekładnia automatyczna z podwójnym sprzęgłem EDC.
Od wiosny Megane CC
będzie się pojawiać stopniowo na poszczególnych rynkach europejskich. W polskich salonach dostępne będzie na początku czerwca.
|
|